„A gyerekek képesek követni a komplexebb történeteket is” - Jon Favreau

Jon Favreau Los Angeles egyik raktárházában forgatta le a teljes egészében a vadonban játszódó A dzsungel könyve legújabb változatát, ami nemcsak páratlan technológiájával, hanem az érzelmi oldalával is lenyűgözte a tengerentúli kritikusokat. A direktor a forradalmi látványvilág mellett a film hátteréről is mesélt.

49 éves

 

Pályafutását színészként kezdte

 

Ő rendezte a Vasember 1-2.-t

Mi fogott meg Kipling történetében? 
 
Gyerekkoromban érintett meg a Maugli és Balu közti kapcsolat. Kicsit emlékeztetett a nagypapámmal való kapcsolatomra, aki nagyon fontos részét jelentette az életemnek. Tetszett Maugliban, hogy folyton bajba kerül. Ő nem egy jó kisfiú, hanem inkább egy Dennis, a komisz jellegű srác, aki keresi a bajt. Nem érzi magát idegennek a hatalmas vadállatok között, ő is közülük valónak tartja magát. Kemény egy kölyök, viszont a Baluval való kapcsolatában azt is láthatjuk, hogy mennyire érzékeny és sebezhető. Mindig is abban hittem, hogy a filmeknek egy emocionális utazásra kell invitálniuk a nézőket. A látványosság mit sem számít, ha nem törődünk a karakterekkel. Minden történetbe kell az emberség, a humor, az érzelem és a karakterfejlődés. 
 
Milyennek látod Mauglit? 
 
Egy olyan fiúnak, aki be akar illeszkedni, mert fél attól, hogy egyedül marad. Ő egy kívülálló, akit sebezhető kölyökként a farkasok neveltek fel. Mivel a farkas testvérei gyorsabban nőttek nála, ő mindig otthon maradt, mint egy bukott diák az iskolapadban. Mindezek ellenére jókora önbizalmat növesztett magának. Megpróbáltam visszatalálni az eredeti sztori gyökereihez, ami egy dzsungelben felnőtt srácról szól, akit egy nagy és gonosz erő – Sir Kán – ki akar taszítani onnan, ahol felnőtt. A dzsungel egy veszedelmes hely, és bár Maugli a farkasok között nőtt fel, nincs meg a fizikai képessége ahhoz, hogy egy ilyen helyen sokáig életben maradjon. 
 
Hogyan találtál rá a Mauglit játszó fiúra? 
 
Kétezer gyereket néztünk meg szerte a világon, amire ráakadtunk Neelre. Ő volt az egyik utolsó srác, akit megnéztünk, és rögtön éreztem rajta, hogy nemcsak fizikailag hasonlít a 67-es rajzfilmben látott Mauglira, hanem a karakter érzelmi világát is képes lesz visszaadni. Csodás humora volt, és ez rögtön jó pontnak számított. Az egész film sorsa az ő alakításán áll vagy bukik, de szerencsére elég gyerekszínésszel dolgoztam már együtt ahhoz, hogy biztos legyek a döntésemben. 
 
Ká hangját miért egy színésznővel – Scarlett Johansson – vetetted fel egy színész helyett? 
 
Az 1967-es verzióban az összes szerepet férfiak alakították, és arra gondoltam, hogy itt az ideje kicsit felrázni a dolgokat. 
 
A filmhez egy formabontó technológiát használtál… 
 
A mozi készítése előtt megkérdeztük magunktól, hogyan tudnánk teljesen kihasználni a modern technológia adta előnyöket a filmkészítés érdekében. Az volt a célunk, hogy bár a legmodernebbet használjuk, a nézők feledkezzenek meg erről a filmet nézve. Walt Disney óriási hatással volt a munkámra, hiszen ő is mindig a legformabontóbb technikákkal dolgozott. Mi kombináltuk a fotorealisztikus környezetrajzot, a mozgásrögzítős technológiával és a valódi, élő felvételekkel, és ebből a háromból hoztunk ki valami teljesen újat. Azt akartuk, hogy minden, amit a néző lát, teljesen valósághű legyen.  
 
Szerinted miért kell látniuk az embereknek A dzsungel könyvét? 
 
A közönség izgalmat, kalandot, nevetést és érzelmeket akar, és én próbáltam egy olyan filmet készíteni, amiben mindez megtalálható. Szülőként mindig örülök, ha olyan mozit találok, amit ha megnézek a srácokkal, felvillanyozza őket. A gyerekek képesek követni a komplexebb történeteket is. Úgy érzem, a mozink magán hordozza a Disney-filmek örökségét. Ha pedig szülőként popcornt is veszel a mozizás mellé, akkor ne csodálkozz, ha a java megmarad, mert a gyerek még enni is elfelejt közben. 
 

Tulu/Fórum Hungary
2016.04.18
|


Film premierek

A kém, aki dobott engem

amerikai akcióvígjáték, 117 perc, 2018

Szoba gyerekkel kiadó

francia vígjáték, 105 perc, 2018

Skate Kitchen

amerikai filmdráma, 100 perc, 2018

Nem vagyok boszorkány

angol-francia-német filmdráma, 93 perc, 2017

Eldorádó

német-svájci dokumentumfilm, 90 perc, 2018

Az elrabolt hercegnő

ukrán animációs film, 85 perc, 2018

A védelmező 2.

amerikai akcióthriller, 121 perc, 2018
Játék
Az emlősszakértő Davis (Dwayne Johnson) különleges és szoros kapcsolatot alakított ki George-dzsal, a hihetetlenül intelligens ezüsthátú gorillával, amit egészen kölyökkora óta gondoz.
Filmek a TV-ben
18:05
Az óriásölő
amerikai kalandfilm, 2013
18:10
A szerelem illata
amerikai-belga-kanadai romantikus dráma, 2017
18:30
Grease
amerikai zenés vígjáték, 1978
18:50
A halál csöndje
olasz-francia western, 1968
18:50
Szakíts, ha bírsz
amerikai romantikus vígjáték, 2006
Copyright © 2018 Minnetonka Lapkiadó Kft.