„A gyerekek képesek követni a komplexebb történeteket is” - Jon Favreau

Jon Favreau Los Angeles egyik raktárházában forgatta le a teljes egészében a vadonban játszódó A dzsungel könyve legújabb változatát, ami nemcsak páratlan technológiájával, hanem az érzelmi oldalával is lenyűgözte a tengerentúli kritikusokat. A direktor a forradalmi látványvilág mellett a film hátteréről is mesélt.

49 éves

 

Pályafutását színészként kezdte

 

Ő rendezte a Vasember 1-2.-t

Mi fogott meg Kipling történetében? 
 
Gyerekkoromban érintett meg a Maugli és Balu közti kapcsolat. Kicsit emlékeztetett a nagypapámmal való kapcsolatomra, aki nagyon fontos részét jelentette az életemnek. Tetszett Maugliban, hogy folyton bajba kerül. Ő nem egy jó kisfiú, hanem inkább egy Dennis, a komisz jellegű srác, aki keresi a bajt. Nem érzi magát idegennek a hatalmas vadállatok között, ő is közülük valónak tartja magát. Kemény egy kölyök, viszont a Baluval való kapcsolatában azt is láthatjuk, hogy mennyire érzékeny és sebezhető. Mindig is abban hittem, hogy a filmeknek egy emocionális utazásra kell invitálniuk a nézőket. A látványosság mit sem számít, ha nem törődünk a karakterekkel. Minden történetbe kell az emberség, a humor, az érzelem és a karakterfejlődés. 
 
Milyennek látod Mauglit? 
 
Egy olyan fiúnak, aki be akar illeszkedni, mert fél attól, hogy egyedül marad. Ő egy kívülálló, akit sebezhető kölyökként a farkasok neveltek fel. Mivel a farkas testvérei gyorsabban nőttek nála, ő mindig otthon maradt, mint egy bukott diák az iskolapadban. Mindezek ellenére jókora önbizalmat növesztett magának. Megpróbáltam visszatalálni az eredeti sztori gyökereihez, ami egy dzsungelben felnőtt srácról szól, akit egy nagy és gonosz erő – Sir Kán – ki akar taszítani onnan, ahol felnőtt. A dzsungel egy veszedelmes hely, és bár Maugli a farkasok között nőtt fel, nincs meg a fizikai képessége ahhoz, hogy egy ilyen helyen sokáig életben maradjon. 
 
Hogyan találtál rá a Mauglit játszó fiúra? 
 
Kétezer gyereket néztünk meg szerte a világon, amire ráakadtunk Neelre. Ő volt az egyik utolsó srác, akit megnéztünk, és rögtön éreztem rajta, hogy nemcsak fizikailag hasonlít a 67-es rajzfilmben látott Mauglira, hanem a karakter érzelmi világát is képes lesz visszaadni. Csodás humora volt, és ez rögtön jó pontnak számított. Az egész film sorsa az ő alakításán áll vagy bukik, de szerencsére elég gyerekszínésszel dolgoztam már együtt ahhoz, hogy biztos legyek a döntésemben. 
 
Ká hangját miért egy színésznővel – Scarlett Johansson – vetetted fel egy színész helyett? 
 
Az 1967-es verzióban az összes szerepet férfiak alakították, és arra gondoltam, hogy itt az ideje kicsit felrázni a dolgokat. 
 
A filmhez egy formabontó technológiát használtál… 
 
A mozi készítése előtt megkérdeztük magunktól, hogyan tudnánk teljesen kihasználni a modern technológia adta előnyöket a filmkészítés érdekében. Az volt a célunk, hogy bár a legmodernebbet használjuk, a nézők feledkezzenek meg erről a filmet nézve. Walt Disney óriási hatással volt a munkámra, hiszen ő is mindig a legformabontóbb technikákkal dolgozott. Mi kombináltuk a fotorealisztikus környezetrajzot, a mozgásrögzítős technológiával és a valódi, élő felvételekkel, és ebből a háromból hoztunk ki valami teljesen újat. Azt akartuk, hogy minden, amit a néző lát, teljesen valósághű legyen.  
 
Szerinted miért kell látniuk az embereknek A dzsungel könyvét? 
 
A közönség izgalmat, kalandot, nevetést és érzelmeket akar, és én próbáltam egy olyan filmet készíteni, amiben mindez megtalálható. Szülőként mindig örülök, ha olyan mozit találok, amit ha megnézek a srácokkal, felvillanyozza őket. A gyerekek képesek követni a komplexebb történeteket is. Úgy érzem, a mozink magán hordozza a Disney-filmek örökségét. Ha pedig szülőként popcornt is veszel a mozizás mellé, akkor ne csodálkozz, ha a java megmarad, mert a gyerek még enni is elfelejt közben. 
 

Tulu/Fórum Hungary
2016.04.18
|
(17 kép)


Film premierek

Demóna: A sötétség úrnője

amerikai családi film, 118 perc, 2019

Demóna: A sötétség úrnője

amerikai családi film, 118 perc, 2019

Zombieland - A második lövés

amerikai horror-vígjáték, 99 perc, 2019

Álomnagyi

belga-francia vígjáték, 99 perc, 2019

A lelőhely

amerikai-kanadai sci-fi, 100 perc, 2018
Játék
One-woman show egy utolsó felvonásban William Luce művéből a GK Társulat és a Manna produkciójában.
Filmek a TV-ben
18:35
Varázs
amerikai vígjáték, 2018
18:40
Otthon, véres otthon
amerikai romantikus vígjáték, 1997
18:50
Szemfényvesztők
francia-amerikai akciófilm, 2013
18:50
A holnap határa
amerikai kalandfilm, 2014
18:50
Géniusz
amerikai életrajzi film, 2016
Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.