Így készült a Terminátor 2. – Az ítélet napja 3D

Minden idők egyik legnagyobb hatású akciófilmjén semmit sem fogott az idő, és most, 26 évvel a bemutatója után a magyar mozikban is láthatjuk a gyönyörű, felújított változatát, amit ezúttal úgy tekinthetünk meg, ahogy még sosem láthattuk: 3D-ben. Utánajártunk a film kulisszatitkainak.
10. James Cameron már korábban folytatni szerette volna a nagy sikerű Terminátor című moziját, csakhogy a filmet gyártó Hemdale csődközelbe került, és évekbe telt, míg talált olyan producereket (Mario Kassar és Andy Vajna), akik kivásárolták a jogokat. 
 
9. A rendező néhány ötlettel (a Cyberdine felrobbantása, a folyékony fémből készült Terminátor…) már az első rész készítésekor rendelkezett, de mivel az egy alacsony költségvetésű film volt, és a korabeli technológia sem állt még készen az elképzeléseire, elvetette azokat. A második rész készítésekor már nagyon örült, hogy nem lőtte el az összes puskaporát rögtön a kezdéskor. 
 
8. A film egyik leglátványosabb trükkje még nem CGI-jal készült. A Sarah Connor látomásában megjelenő atomrobbanáshoz Stan Winston csapata egy miniatürizált Los Angelest épített, amit a különböző kameraállásból készült felvételek miatt többször is fel kellett robbantani. Minden egyes robbantás után két napba telt újraépíteni a miniatűr díszletvárost. 
 
7. A T-1000-es folyékony fémtestének elkészítését Cameron már az előző filmjében, A mélység titkában is tanulmányozta: ott az idegen lényeket, a vízi kígyókat hozták létre hasonló eszközökkel, de szerencsére a T2 idejére ezt tovább tudták fejleszteni és látványosabbá tudták tenni. 
 
6. A T-1000-es különleges fejmozgásához az őt játszó Robert Patrick az állatvilágból merített ihletet: a kopasz fejű amerikai sas fejmozgását tanulmányozta, majd utánozta a forgatás idején. 
 
5. Patrick számára komoly problémát okozott, hogy robotként úgy kellett maximális sebességgel sprintelnie, hogy egyáltalán ne látszódjon az arcán, hogy megerőlteti magát. Ehhez a színész hónapokon át gyakorolta a sprintfutást. 
 
4. A helikopteres jelenet felvétele olyan veszélyesnek bizonyult, hogy egyetlen kameraman sem volt a stábban, aki hajlandó lett volna felülni a gépre, így végül maga Cameron tartotta a kezében a kamerát a helikopterben ülve. 
 
3. Némi problémát okozott a producerekkel Cameron jól ismert maximalizmusa, ugyanis jelentősen, nagyjából 25%-kal sikerült túllépnie az eredeti költségvetést. Vajnáék próbálták meggyőzni, hogy néhány jelenetet ne forgasson le, és még Schwarzeneggertől is segítséget kértek a győzködéshez, de a direktor hajthatatlan maradt. 
 
2. Arnold Schwarzenegger a film bemutatásakor főképp azzal került be a hírekbe, hogy rekordgázsit kapott: szavanként 21 429 dollárt fizetett neki a produkció. Szerencséjükre Arnold nem beszél sokat a filmben.  
 
1. A 3D-s változat munkálatait maga James Cameron felügyelte azzal a cégével (Lightstorm Entertainment), amelyikkel a Titanic 3D-s felújítását és az Avatar 3D-s effektjeit is tervezte. A felújításhoz az eredeti 35 mm-es filmet 4K minőségben szkennelték és restaurálták. 
2017.09.04
|


Film premierek

Vissza a gyökerekhez

francia vígjáték, 107 perc, 2018

Túl szexi lány

amerikai-kínai vígjáték, 110 perc, 2018

Kutyaparádé

amerikai kalandfilm, 92 perc, 2018

Gotti

amerikai életrajzi dráma, 105 perc, 2017

Az élet napos oldala

svéd vígjáték, 104 perc, 2017
Játék
Az idei Ünnepi Könyvhétre jelentette meg a Kossuth Kiadó Muszatics Péter Bécs, Budapest, Hollywood című könyvét, melyben a szerző a múlt század eleji Hollywoodba kalauzolja az olvasót, ahol a Közép-Európából származó alkotók jelentős hatással voltak az amerikai filmgyártásra.
Copyright © 2018 Minnetonka Lapkiadó Kft.