„Soha nem volt célom, hogy röhejessé tegyem a karaktereimet” - Craig Gillespie

A Pesti Est exkluzív interjúja
Colin Farrellből vámpírt csinált, Ryan Gosling szerelmes lett nála egy guminőbe, most pedig Margot Robbie-t vitte el egy Oscar-jelölt alakításig az Én, Tonya című életrajzi filmben. Craig Gillespie rendezővel telefonon beszélgettem.

50 éves.

 

Ausztráliában született, de Hollywoodban csinált karriert.

 

15 évig reklámfilm-rendezőként dolgozott.

A díjszezon közepén járunk. Élvezed a film körüli felhajtást, vagy mostanra azért elfáradtál? 
 
Tény, hogy kicsit fárasztó mindez, de bőven kárpótol érte az, hogy láthatom, milyen sok embernek tetszik a filmem. Pont meséltem a feleségemnek a tegnap esti párizsi díszbemutatóról. Annyira jó volt látni, ahogy az európai közönség a film minden rezdülésére reagált. Értették és értékelték a témákat, amikről mesélni akartam. 
 
Az Én, Tonyát 31 nap alatt forgattátok le, ami még egy magyar filmnek is a becsületére válna. Hogy sikerült mindent egy hónapba sűrítenetek? 
 
A teljes kontroll ára az, hogy az ember kevesebb pénzből gazdálkodhat, a kevesebb pénz pedig kevesebb forgatási napot jelent. Élveztem az ezzel járó kihívást. Margot nélkül nem készültünk volna el ennyire gyorsan. Hihetetlenül profi színésznő. Egyetlen jelenetet sem kellett vele három-négy alkalomnál többször felvennünk. Ezenfelül csodás hangulatot csinál maga körül a forgatáson. 
 
Margot Robbie csodálatos színésznő, de azért nem gondolnám egyértelmű választásnak Tonya Harding szerepére. Mikor volt az a pillanat, amikor először láttad meg Margot-ban Tonyát? 
 
Könnyű volt a dolgom, mert a forgatókönyvet eleve úgy kaptam meg, hogy Margot biztos pont volt főszereplőként, ugyanis producerként is dolgozott a projekten. Rögtön megtetszett a gondolat, hogy ő játszaná a főszerepet, mert pompás érzékkel tud egyensúlyozni humor és a dráma között. A forgatókönyv teli volt extrém pillanatokkal, és izgalmasnak találtam, hogy ezt az utat Margot-val csinálhatom végig. A legtöbb szerepében gyönyörűnek kell lennie, és itt neki és nekem is tetszett, hogy ezt maga mögött hagyhatja, és most minden csak az alakításáról szólt. 
 
Volt szükség kaszkadőrökre és/vagy CGI-ra a korcsolyázós jelenetek felvételéhez? 
 
Margot sokkal több jelenetet csinált meg maga, mint amit remélni mertünk, és csak azoknál a pillanatoknál ütközött problémába, amikhez már tényleg egy igazi műkorcsolyázó tudására volt szükség. Ezeket profikkal vettük fel, és CGI segítségével helyeztük át Margot fejét a testükre. Viszont az egész filmben összesen 16 ilyen pillanatot láthatsz. A többi mind Margot. 
 
Csak sminkkel és parókával nyúltatok hozzá az arcához, hogy jobban hasonlítson Tonyához, vagy komoly maszkmesteri munka van emögött? 
 
Csak az idősebb Tonya jeleneteiben használtunk arcprotéziseket. Azért is döntöttünk így, mert nagyon kevés napunk volt a forgatásra, és a komolyabb maszkmesteri munka rengeteg időnket vette volna el. Inkább a sminkeseinkre, a parókáinkra, a jelmezeinkre és Margot alakítására fókuszáltunk. Szerintem nincs feltétlenül szükség arcprotézisekre, ha a színész alakítása őszinte. 
 
A filmbéli fellépőruhák pontos másolatai azoknak, amikben a valódi Tonya Harding fellépett? 
 
Margot 108 alkalommal váltott ruhát a forgatáson. Ebből húsz-harminc darab pontos másolata azoknak a ruháknak, amikben Tonya annak idején versenyzett. A jelmeztervezőnk, Jennifer Johnson elképesztő munkát végzett. Nemcsak a korszak öltözködési stílusát kellett eltalálnia, hanem azon belül is sokszor egészen hihetetlen, totálisan extrém ruhákra volt szükség.  
 
Sebastian Stan karaktere szörnyű dolgokat tesz a feleségével, mégis nehéz őt szívből gyűlölni. Fontos volt számodra, hogy a szereplőid szimpatikusak legyenek? 
 
Soha nem volt célom, hogy röhejessé tegyem a karaktereimet. Mindegyiküknek megvan a maga motivációja, nekem pedig az volt a célom, hogy a fejükbe másszak és megmutassam a nézőknek azt, amit gondolnak és éreznek. A szituációk, amikbe kerülnek, talán sokszor abszurdak, de gyakran azért találjuk őket viccesnek, mert törődünk ezekkel az emberekkel.  
 
Shawn karaktere a film talán legbizarrabb eleme. Annyira extrém figura, hogy nehéz elhinni, hogy ilyen ember létezhet. Tényleg ilyen volt, vagy kicsit felturbóztátok? 
 
Nagyon nyers szerep volt, és hihetetlen, amit Paul Walter Hauser művelt vele. Az egyik első dolog, amire rákerestem a kutatómunkám során, az a videó volt, amiben Diane Sawyer Shawnnal interjúzott, aminek egy részét reprodukáltuk is a filmben. Paullal még kicsit lejjebb is tekertük a karaktert, hogy hihetőbb legyen. Bravúros alakítást nyújtott egy ennyire extrém szerepben, és rengeteget improvizált. 
 
Maga Tonya Harding mit gondolt a filmről? 
 
Két héttel a torontói világpremier előtt mutattuk meg neki először, és bár nem értett egyet sok dologgal, amit Jeff nézőpontjából mutattunk, a film mellé állt. Még a Los Angeles-i premierre is eljött velünk. Elmondta, hogy ez a film megváltoztatta az életét, amit nagyon meghatónak találtam. 
 
Tulu
29 January 2018
|


Film premierek

Éjszakai játék

amerikai vígjáték, 90 perc, 2018

A víz érintése

amerikai-kanadai kalandfilm, 123 perc, 2017

A Pentagon titkai

amerikai történelmi dráma, 115 perc, 2017
Játék
Egy maroknyi vándorszínész játéka dühös verekedést robbant ki. A kavarodásban egy ifjú katona beszáll a bunyóba. Miután a fiú bujdosni kényszerül, a társulat befogadja és együtt zötyögnek faluról falura Pest felé.
Filmek a TV-ben
H
19
K
20
Sze
21
Cs
22
P
23
18:05
18:10
Szellemirtók 2
amerikai akcióvígjáték, 1989
18:15
Zarafa
francia-belga animációs film, 2012
18:35
Űrcowboyok
amerikai akciófilm, 2000
18:45
Vissza a jövőbe 2.
amerikai kalandfilm, 1989
Copyright © 2018 Minnetonka Lapkiadó Kft.