Bartis Attila: A szigeteken

Budapest, Magyar Fotográfusok Háza (Mai Manó Ház), március 1. - május 13.
Bár fényképezést tanult és korai portréi már a kilencvenes évek elején felkeltették a kritikusok figyelmét, az idén ötvenéves Bartis Attila mégsem fotósként lett világszerte ismert, hanem íróként.
A nyugalom és A vége című regények szerzőjének eddigi legnagyobb fotókiállítása nyílt meg a Mai Manó Házban. A tárlat Bartis elmúlt években készített felvételeit mutatja be a művész második otthonául választott Indonéziában készült sorozatokat állítva a fókuszba. A közel száz fekete-fehér nagyítás a galéria két szintjén nem egy távoli táj felfedezésével kecsegtet, hanem éppen ellenkezőleg: „a szerző fotográfiával kapcsolatos elképzeléseit mutatja meg a képek egyéni kompozíciós rendje és témaválasztása révén” – véli Petrányi Zsolt, a tárlat kurátora.
2018.03.05
|
(5 kép)


Játék
„Hol legitimek a megéléseink? Egy csomó érzés, állapot egyszerűen illegál, nem szabad. A művészet alibi. A művészet oltárán szabad olyat tenni, amit az életben nem minden esetben. Ezért a művészet játék, alibi a szabadságra.” (Hód Adrienn).
Copyright © 2018 Minnetonka Lapkiadó Kft.