Ébresztő, tavasz van!

Örömmel nézed az ébredező természetet, de téged folyamatosan visszahúz az ágy? Akkor fogadd meg az alábbi tanácsainkat, és hipp-hopp győzd le a tavaszi fáradtságot, hogy ne kelljen átaludnod az egyik legszebb évszakot!
Mi az a tavaszi fáradtság? 
 
A tavaszi fáradtságként emlegetett népkórnak a valóságban kevés köze van a valódi fáradtsághoz vagy a kialvatlansághoz – sokkal inkább a szervezet vitamintartalékainak kimerülése a ludas, ha végigásítozod a márciust és az áprilist! A másik hibáztatható tényező az „alvási hormon”, más néven a melatonin szintjének szezonális ingadozása. Télen ugyanis a kevesebb napfény miatt a szervezet több alvásra állítja be magát, a tavasz közeledtével viszont ez automatikusan elkezd csökkenni – ez a vitaminhiány mellett a másik probléma, ami a folytonos álmosságot okozhatja ebben az időszakban, átmeneti zavart okozva az alvás-ébrenlét normális bioritmusában. 
 
Sajnos erre a típusú „fáradtságra” nem megoldás a folyamatos szundi, hiszen csak bágyadtabbá tesz a túlalvás. Persze az egészséges napi 7-8 órás durmolást azért ne kurtítsd meg! De mégis, akkor hogyan éld túl ezt az időszakot? 
 
Kedvenc trükkjeink – avagy így töltődj fel energiával! 
 
Elő veletek csodakaják! 
 
Télen hajlamos az ember a hideg miatt a zsírban gazdagabb táplálkozásra – azonban ha fel akarsz ébredni tavasszal a téli álomból, akkor ideje elengedni a nehéz kajákat és jöhetnek a tavasz ízei: csinálj színpompás ráksalátát, ropogtass szuperegészséges répát, retket, karalábét nasinak, és induljanak hódító körútjaikra a trendi házi készítésű gyümölcsös smoothie-k (fagyasztott gyümölcsből vagy zöldségből készült turmix) is! 
 
Irány sportolni! 
 
Ne csak azért sportolj most többet, mert készülni kell a strandszezonra – a tavaszi fáradtság egyik kitűnő ellenszere is a mozgás! Ha régóta tervezed, hogy eljársz kondizni, nekiállsz naponta kocogni, vagy hónapok óta szemezel egy új sporttal, akkor most jött el az idő, hogy tényleg bele is vágj!  
 
Helló, napfény! 
 
A tavaszi vitaminkiürülés többnyire a C- és D-vitamin raktárainkat érinti, ezeket kell a legsürgősebben pótolnunk. Míg előbbiről köztudott, hogy gyümölcsökben, zöldségekben kell keresni, utóbbit természetes úton a napfényből nyerhetjük el. Ezért amint kisüt az első tavaszi napsugár, irány a friss levegő: kirándulj, fuss, vagy csak sétálj a munkába, ha teheted! 
 
A természetes vitaminok a nyerők! 
 
Tedd el következő őszre és télre a dobozos vitaminhalmokat, amiket eddig szedtél, és vásárolj be a friss gyümölcsökből, zöldségekből – a természetes vitaminokkal nem egyenértékűek a mindenféle csodakapszulák! Csavarj citromot a vizedbe, tízórainak mehet a narancs, alma, reggelihez és vacsorához pedig lassacskán érkeznek a friss zöldségek, de addig is, válogass az „örökzöldekből”: avokádó, saláta, retek, hagyma! Ezek egész évben kapható vitaminbombák, ne feledkezz meg róluk! 
 
Víz, víz, tiszta víz! 
 
Minden évszakban fontos a megfelelő folyadékbevitel, de ha tavaszi fáradtság gyötör, tartsd be a napi két, vagy inkább két és fél liter víz elfogyasztását – a megfelelő folyadékpótlás ugyanis élénkít, és a bevitt vitaminokat is segít feldolgozni! 
 
Élvezd az életet! 
 
Talán a legbanálisabb tanácsnak tűnhet, mégis a leghasznosabbnak mondják. Természetesen nagyon fontos a szervezet vitaminpótlása is, de ha megpróbálod pozitívan venni a mindennapi teendőket, rögtön jobban fogod magadat érezni. Miért ne lehetne móka például a munka, vagy miért ne mosogathatnád el az edényeket jókedvűen? A hangulatod ugyanis, amit te is nagyban befolyásolhatsz, bizony az egészségedre is hatással van! 
 
Pesti Est-tipp 
 
Ha borongósabb a kedved, lazulj el esténként egy kényelmes fotelben a kedvenc könyveddel, vagy hallgass klasszikus zenét a villamoson, mikor már sokkol a tömeg. Több kutatás is bizonyítja, hogy a könyv és a zene a legkedveltebb és egyben a leghatásosabb stresszoldó! 
 
Kurcz Orsi
2018.03.12
|


Játék
2018-ban visszatért Budapestre a Murder – A Gyilkos Tárlat című kiállítás, ami közel 1000 m2-es kiállítótéren, 21 szobán keresztül mutatja be az elmúlt évszázadok leghíresebb gyilkosságait.
Copyright © 2018 Minnetonka Lapkiadó Kft.