„Olyan volt az egész, mintha ő kérte volna meg az én kezem” - John Krasinski

John Krasinskit már régóta vígjátékszínészként és Emily Blunt férjeként ismeri a világ, és amikor kiderült, hogy egy horrorfilmet rendez saját maga és a felesége főszereplésével, mindenkit alaposan meglepett. A Hang nélkül aztán letarolta az amerikai mozikasszákat, és május 3-tól már nálunk is látható.

38 éves.

 

A hivatal című sorozatból ismerik a nézők.

 

A Hang nélkül a második nagyjátékfilmje.

Ahogy a legtöbb kiváló horrorfilmnél, itt is akad mondanivaló a rémisztgetések mögött… 
 
Sok ember mesélt nekem arról, hogy a film szerintük a közösségi site-ok kritikája, ahol, ha nyíltan felvállalod a véleményedet és megszólalsz, könnyen támadások célpontjává válhatsz. Ha ők ezt látják benne, én csak örülök neki. Számomra inkább az összefogásról szól, a család erejéről. A családom mindig is a legfontosabb volt számomra. Olyan gyorsan változnak a dolgok körülöttünk, hogy most mindennél fontosabb, hogy az ember mellett mindig ott legyen a szerető család. A másik fontos témája a filmemnek az a szülői érzés, amit egyszer minden apa és anya átél: amikor felnőnek a gyerekei, eljön az a pillanat, hogy el kell engednie őket. Odakint a világ szörnyű és félelmetes, ugyanakkor gyönyörű is egyben. Nem tudhatjuk, mi várja ott a gyerekeinket, ezért teli vagyunk félelemmel. Tehát a sötét lények az erdőben számomra azt jelképezik, hogy egyszer majd nekünk is el kell engednünk a gyerekünk kezét. 
 
A feleségedet, Emily Bluntot választottad ki a női főszerepre. Voltak kétségeid afelől, hogy jó ötlet-e együtt dolgoznotok? 
 
A vicces az egészben, hogy már írás közben is őt képzeltem el magamban főszereplőként. Akkoriban ő még a Mary Poppinsszal volt elfoglalva, ráadásul a második kislányunkat várta, szóval ez a gondolat nem tűnt túl reálisnak. Ráadásul tudtam azt is, hogy nagyon gondosan válogatja meg a szerepeit. Kétféle út játszódott le a fejemben ezzel kapcsolatban, és egyik sem volt túl kecsegtető. Az egyik szerint felajánlom neki a szerepet, ő pedig visszautasítja. Ez nem lett volna túl jó. Vagy igent mond, de igazából csak miattam, és nem a film miatt. Ez sem lett volna túl jó. A dolgot úgy oldottam meg, hogy nem csináltam semmit. Megírtam a szkriptet, rengeteget meséltem, ő nagyon lelkes volt, és elkezdett színésznőket ajánlani nekem a szerepre. Aztán egyszer egy repülőúton elkérte tőlem a forgatókönyvet azzal, hogy szeretné elolvasni. Amikor végzett, nagyon furcsán nézett rám, láthatóan gyötörte valami. Rákérdeztem, mi a baj, erre ő azt mondta, hogy „Nem adhatod másnak ezt a szerepet”. Olyan volt az egész, mintha ő kérte volna meg az én kezem. Megkért, hogy adjam neki a szerepet, én pedig kb. 0,2 másodpercnyi gondolkodás után igent mondtam. Húzhattam volna kicsit tovább az agyát, de én inkább gyorsan kiteregettem a kártyáimat. 
 
Milyen volt rendezni a feleséged? 
 
A forgatás előtti napon odafordult hozzám, és megkérdezte, hogy félek-e. Mondtam, hogy igen. Az volt a válasza, hogy „Ó, istenem, én is.” Korábban nagyon figyeltünk arra, hogy különválasszuk a karrierünket. Amikor például a Sicario - A bérgyilkost megnéztem a premieren, én is ugyanolyan voltam, mint a többi néző. Semmit nem tudtam a filmről, a forgatókönyvet sem olvastam. Egyszerűen csak ültem ott, és csodáltam őt. Szeretek a feleségem legnagyobb rajongója lenni. Régóta beszélgettünk arról, hogy jó lenne egyszer együtt dolgozni, de nem akartuk, hogy a kettőnk házassága rányomja a bélyegét a film témájára. Ebben a filmben viszont ez pont előnyünkre vált, hiszen ahogy az életben, úgy a filmben is házasok vagyunk. 
 
Milyen horrorok inspirálták a Hang nélkült? 
 
Láttam az összes klasszikust, a Cápától kezdve a Rosemary gyermekén át az Alienig és a teljes Hitchcock életművig. Azt akartam, hogy a film nosztalgikus hangulatú legyen, kortalannak érezzük, és ne kötődjön konkrét helyhez vagy korszakhoz Amerikában. Alapból nem nézek sok horrort, de nem akartam ignorálni azt, ami az elmúlt években történt a műfajban, ezért felkészülésként megnéztem a Vaksötétet, a Tűnj el!-t, A Babadookot, A boszorkányt és még sok másikat. Nem azért néztem meg őket, hogy különféle rendezői technikákat lessek el, inkább arra figyeltem, hogy hogyan érzem magam a különféle jeleneteket nézve.  
 
Tulu/UIP-Duna Film
2018.04.16
|


Film premierek

Ocean’s 8 – Az évszázad átverése

amerikai akcióthriller, 110 perc, 2018

Merülés a szerelembe

amerikai-francia-német-spanyol romantikus filmdráma, 112 perc, 2017

Kszi, Simon

amerikai romantikus filmdráma, 110 perc, 2018

Gombos Jim és Lukács, a masiniszta

német családi film, 105 perc, 2018

Felelsz vagy mersz!

amerikai horror, 100 perc, 2018
Játék
Brian King és David Prowse zenekarában egyszerre van jelen a Hüsker Dü punkos zajossága és Bruce Springsteen slágeressége.
Filmek a TV-ben
19:35
Zorro legendája
amerikai akcióvígjáték, 2005
20:00
Szerelem és időutazás
új-zélandi romantikus filmdráma, 2016 (feliratos)
20:00
Bor, örökség, szerelem
amerikai romantikus vígjáték, 2017
20:30
X-Men: Az elsők
amerikai akciófilm, 2011
20:30
Hollywoodland
amerikai krimi, 2006
Copyright © 2018 Minnetonka Lapkiadó Kft.