„Olyan volt az egész, mintha ő kérte volna meg az én kezem” - John Krasinski

John Krasinskit már régóta vígjátékszínészként és Emily Blunt férjeként ismeri a világ, és amikor kiderült, hogy egy horrorfilmet rendez saját maga és a felesége főszereplésével, mindenkit alaposan meglepett. A Hang nélkül aztán letarolta az amerikai mozikasszákat, és május 3-tól már nálunk is látható.

38 éves.

 

A hivatal című sorozatból ismerik a nézők.

 

A Hang nélkül a második nagyjátékfilmje.

Ahogy a legtöbb kiváló horrorfilmnél, itt is akad mondanivaló a rémisztgetések mögött… 
 
Sok ember mesélt nekem arról, hogy a film szerintük a közösségi site-ok kritikája, ahol, ha nyíltan felvállalod a véleményedet és megszólalsz, könnyen támadások célpontjává válhatsz. Ha ők ezt látják benne, én csak örülök neki. Számomra inkább az összefogásról szól, a család erejéről. A családom mindig is a legfontosabb volt számomra. Olyan gyorsan változnak a dolgok körülöttünk, hogy most mindennél fontosabb, hogy az ember mellett mindig ott legyen a szerető család. A másik fontos témája a filmemnek az a szülői érzés, amit egyszer minden apa és anya átél: amikor felnőnek a gyerekei, eljön az a pillanat, hogy el kell engednie őket. Odakint a világ szörnyű és félelmetes, ugyanakkor gyönyörű is egyben. Nem tudhatjuk, mi várja ott a gyerekeinket, ezért teli vagyunk félelemmel. Tehát a sötét lények az erdőben számomra azt jelképezik, hogy egyszer majd nekünk is el kell engednünk a gyerekünk kezét. 
 
A feleségedet, Emily Bluntot választottad ki a női főszerepre. Voltak kétségeid afelől, hogy jó ötlet-e együtt dolgoznotok? 
 
A vicces az egészben, hogy már írás közben is őt képzeltem el magamban főszereplőként. Akkoriban ő még a Mary Poppinsszal volt elfoglalva, ráadásul a második kislányunkat várta, szóval ez a gondolat nem tűnt túl reálisnak. Ráadásul tudtam azt is, hogy nagyon gondosan válogatja meg a szerepeit. Kétféle út játszódott le a fejemben ezzel kapcsolatban, és egyik sem volt túl kecsegtető. Az egyik szerint felajánlom neki a szerepet, ő pedig visszautasítja. Ez nem lett volna túl jó. Vagy igent mond, de igazából csak miattam, és nem a film miatt. Ez sem lett volna túl jó. A dolgot úgy oldottam meg, hogy nem csináltam semmit. Megírtam a szkriptet, rengeteget meséltem, ő nagyon lelkes volt, és elkezdett színésznőket ajánlani nekem a szerepre. Aztán egyszer egy repülőúton elkérte tőlem a forgatókönyvet azzal, hogy szeretné elolvasni. Amikor végzett, nagyon furcsán nézett rám, láthatóan gyötörte valami. Rákérdeztem, mi a baj, erre ő azt mondta, hogy „Nem adhatod másnak ezt a szerepet”. Olyan volt az egész, mintha ő kérte volna meg az én kezem. Megkért, hogy adjam neki a szerepet, én pedig kb. 0,2 másodpercnyi gondolkodás után igent mondtam. Húzhattam volna kicsit tovább az agyát, de én inkább gyorsan kiteregettem a kártyáimat. 
 
Milyen volt rendezni a feleséged? 
 
A forgatás előtti napon odafordult hozzám, és megkérdezte, hogy félek-e. Mondtam, hogy igen. Az volt a válasza, hogy „Ó, istenem, én is.” Korábban nagyon figyeltünk arra, hogy különválasszuk a karrierünket. Amikor például a Sicario - A bérgyilkost megnéztem a premieren, én is ugyanolyan voltam, mint a többi néző. Semmit nem tudtam a filmről, a forgatókönyvet sem olvastam. Egyszerűen csak ültem ott, és csodáltam őt. Szeretek a feleségem legnagyobb rajongója lenni. Régóta beszélgettünk arról, hogy jó lenne egyszer együtt dolgozni, de nem akartuk, hogy a kettőnk házassága rányomja a bélyegét a film témájára. Ebben a filmben viszont ez pont előnyünkre vált, hiszen ahogy az életben, úgy a filmben is házasok vagyunk. 
 
Milyen horrorok inspirálták a Hang nélkült? 
 
Láttam az összes klasszikust, a Cápától kezdve a Rosemary gyermekén át az Alienig és a teljes Hitchcock életművig. Azt akartam, hogy a film nosztalgikus hangulatú legyen, kortalannak érezzük, és ne kötődjön konkrét helyhez vagy korszakhoz Amerikában. Alapból nem nézek sok horrort, de nem akartam ignorálni azt, ami az elmúlt években történt a műfajban, ezért felkészülésként megnéztem a Vaksötétet, a Tűnj el!-t, A Babadookot, A boszorkányt és még sok másikat. Nem azért néztem meg őket, hogy különféle rendezői technikákat lessek el, inkább arra figyeltem, hogy hogyan érzem magam a különféle jeleneteket nézve.  
 
Tulu/UIP-Duna Film
2018.04.16
|
(9 kép)


Film premierek

Lány

belga-holland filmdráma, 105 perc, 2018

Gyémánthajsza

amerikai krimi, 104 perc, 2018

A sértés

amerikai-belga-ciprusi-francia-libanoni filmdráma, 112 perc, 2017

A belleville-i zsaru

francia vígjáték, 90 perc, 2018

Ruben Brandt, a gyűjtő

magyar animációs film, 96 perc, 2018

Legendás állatok - Grindelwald bűntettei

amerikai-angol fantasy, 134 perc, 2018
Játék
Mi van az iskolában megtanult életrajzok és életművek mögött? Hús-vér emberek, valódi örömökkel, sorsokkal, kapcsolatokkal, érzésekkel, érzelmekkel és tragédiákkal.
Filmek a TV-ben
H
12
K
13
Sze
14
Cs
15
P
16
18:10
Cecelia Ahern: Két lépés a menny
német romantikus film, 2013
18:15
Hat nap, hét éjszaka
amerikai romantikus akció-vígjáték, 1998
18:20
X-Men 2.
amerikai sci-fi akciófilm, 2003
18:30
Frida
norvég kalandfilm, 2002
18:45
Malacka a hős
amerikai családi film, 2003
Copyright © 2018 Minnetonka Lapkiadó Kft.