Demeter/Haris – Tulajdonság-energia-mezők

Budapest, Műcsarnok, október 11. - november 25.
Demeter István katolikus pap, költő, festő és Haris László Balogh Rudolf-díjas fotóművész barátsága 1967-ben indult, aminek a pap ’77-es halála vetett véget. Demeter festészete azonban ezután is fontos inspirációs forrás maradt Haris számára. A Műcsarnok kiállítása kettejük barátságának és munkásságának lenyomata.
Demeter István negyvenhat évesen kezdett el festeni, automatikus festésmóddal vetette papírra vízióit, pontosan vezetett képjegyzékeinek tanúsága szerint előfordult, hogy egy éjszaka száz festményt is készített. A mintegy húszezer papír alapú, vegyes technikával készült festményből azonban mindössze kétezer mű maradt meg a művész hagyatékában.  
 
Alkotói ihletettségét precíz tudatossággal kontrollálta, s alapvetően ez a kettősség határozta meg munkamódszerét: az alapra csurgatással, dörzsöléssel, nyomtatással felvitt festékfoltokat grafikus rajzolattal és ecsetvonásokkal értelmezte. Festészete gesztusfestészet, lelki és hangulati állapotok, víziók közvetlen kifejezése, művészete az absztrakt expresszionizmushoz, az akciófestészethez és az informel nemzetközi irányzatához kapcsolható. 
2018.10.29
|
(14 kép)


Játék
2018-ban visszatért Budapestre a Murder – A Gyilkos Tárlat című kiállítás, ami közel 1000 m2-es kiállítótéren, 21 szobán keresztül mutatja be az elmúlt évszázadok leghíresebb gyilkosságait.
Copyright © 2018 Minnetonka Lapkiadó Kft.