A Ruben Brandt alkotójának kiállítása a Műcsarnokban

Összművészetiség – talán így lehet legjobban jellemezni Milorad Krstić munkásságát, aki most másodszor mutatkozik be önálló kiállítással a Műcsarnokban. Ezúttal a Külön ter(m)ek kiállítás keretében.

Linkek


Kapcsolódó cikkek

Krstić 2011-es Das Anatomische Theater (DAT) című műcsarnokbeli tárlatát egyfajta posztmodern Gesamtkunstwerkként, valamennyi művészeti ágat felsorakoztató színházként értelmezhettük. A történelmi tények egyedi ábrázolása mellett a 20. század képzőművészetének, filmművészetének, filozófiáinak, irodalmának, zenéjének és mozgásművészetének bemutatására vállalkozott, ám egyszerre azok visszásságai ellen indirekt, művészi-dadaista módon tiltakozott is. 
 
Krstić akkori kiállításán a falakon látható munkákhoz szorosan hozzátartoztak a múzeumszínházi előadások. A tárlat terében bemutatott Ruben Brandt, egy műgyűjtő csoportos portréja című mozgásszínházat a Horváth Csaba vezette Forte Társulat vitte színre. Ez a színdarab fontos előzménye volt Krstić Ruben Brandt, a gyűjtő című, jelenleg is a mozikban látható animációs thrillerjének. Így a 2011-ben, a Műcsarnokból indult történet, a hazai kortárs képzőművészet egyik jelentős„templomának” spirituális terében, az apszisban öltött először testet, hogy az akkor felvetett témát kifejtve, 2018-ban immár animációs alkotásként a világ legjelentősebb filmfesztiváljain kerüljön a zsűri és a közönség elé. Most látható, Spirit of the Műcsarnok/Kunsthalle kiállítás így válik teljessé 2019-ben, Krstić friss munkáival együtt. 
 
Krstić legfrissebb, a mostani műcsarnoki kiállításra készült munkái az akrilfestményektől az úti beszámolóként küldött, frízszerűen egymás mellé helyezett képeslapokig, a filmes alkotásoktól a tárgyszerűen megrajzolt, vitrinekben látható rovar- és emberszerű alakokig igen sokféle műfajt és technikát ölelnek át. Valamennyiben ott él az alkotó egyedi, szürreális látásmódján átszűrődő világa, illetve újjáélednek bennük a művészettörténet jelentős alkotásai. A kiállítás anyagából nem hiányoznak a test mozdulatait rögzítő filmes elemek sem, visszautalva és emlékeztetve a 2011-es múzeumszínházi előadásra, az ugyanebben a térben megvalósult kezdeti ötletekre. A képzőművészeti, filmes, zenei, táncművészeti és filozófiai kontextusok hálójában, Krstić munkáinak apró részleteiben elmerülve újabb és újabb intertextuális utalásokra találunk, melyek folyamatosan újraértelmezik a munkákat és a kiállítás egészét is. 
 
A kiállítás 2019. március 24-ig látogatható!
 
 
2019.03.01
|


Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.