Kedvenc helyek

Régen minden jobb volt? – Nyári slágercunami (1999)

A Neo–Trinity sztárpár újra divatba hozza az AVH-s malaclopó dzsekit, Jar Jar Binks szinte könyörög érte, hogy saját kitépett nyelvével fojtsuk meg őt, a faterék macskarészeg telekszomszédja pedig hegesztőpajzson át nézi a napfogyatkozást. Mindez mintha tegnap lett volna, pedig már ’99 nyári slágerei miatt is alsó hangon 20 éve szenvedünk poszttraumás stresszszindrómában.
Lou Bega: Mambo nr. 5 
 
Torgyán doktor mellett volt még egy híres celebritás az ominózus évben, aki ruhatárát előszeretettel válogatta össze a Drogbáró divatmagazin 1982-es kiadásának útmutatása alapján. Lou Bega zsebes utcagyerekekkel cipőt pucoltató havannai dzsigolóként próbálta eladni magát, ám müncheni születésével mindez annyira volt hiteles, mint Gojko Mitic egy teleshopos békepipaszett reklámarcaként. A szóban forgó sláger egyébként egy 50-es évekbeli kubai dal feldolgozása, és önmagában nem is lett volna rossz… ám kétpercenként történő rádiós lejátszása után joggal tarthattunk tőle, Fidel Castro visszatelepíti a rakétákat a Disznó-öbölbe. 
 

 
 
Enrique Iglesias: Bailamos 
 
1999-ben Dél-Amerika olyan kulturális repeszgránátokkal bombázta a magyar lakosságot, mint a Vad angyal, a Betty, a csúnya lány vagy az Esmeralda. (Hasonló felhozatal mellett a válaszcsapásként legyártott Barátok közt legfeljebb egy légpuskalövéssel ért fel.) Ezen vészterhes időkben joggal lehetett az a benyomásunk, hogy Enrique Iglesias nem más, mint egy Kassai Ilona által szinkronizált, ármánykodó szappanopera-nagymama csincsillája, aki megszökött és zenei karrierbe kezdett. Ricky Martin és Lou Bega mellett hasonlóan hiánypótló volt, mint a karmester a vuvuzelazenekar számára. 
 

 
 
Gigi D'Agostino: L'Amour Toujours 
 
Húsz éve a munkavállalói tudatosság a jelenleginél is alacsonyabb szinten mozgott, így szinte senkinek nem jutott eszébe emberjogi szervezetekhez fordulni azzal a panasszal, hogy munkahelyén napi 8 órán át a Roxy Rádió szól. Az agytérfogat mazsolányi összezsugorítására felesküdött adó számára ez a dalszerzemény kvázi himnuszként funkcionált, ugyanakkor komolyan átértékeltetett velünk dolgokat: mint pl. amikor 13 évesen rituálisan a halastóba dobtuk a két évvel korábban átmásoltatott 2Unlimited-kazettát. 
 
 
 
Chistina Aguilera: Geenie In A Bottle 
 
Ez nem ugyanaz a gádzsi, aki a Hit Me Baby One More Time-ot tolta? Mármint egy hároméves kúra után, mely során marmonkannából adagolták neki a tehetséget egy svájci klinikán, tengerimalacoktól örökölt hangképző szerveit pedig emberire cserélték. Nos, Chistina Aguilera láttán valami hasonló dolog fogalmazódott meg bennünk. A Geenie In A Bottle pedig dobogós helyen szerepelt azon a slágerlistán, mely a „Magamnak Sem Merem Bevallani, De Tetszik Top 100” fantázianevet viselte. 
 
 
 
Blink 182: What’s My Age Again 
 
A punkzene egy nyári hajnalon hazafelé tántorgott a 90-es évek közepén, mikor ittasságát kihasználva haribó-gumimacik rontottak rá, és megerőszakolták. És mintha ez nem lett volna elég: egyensúlyát elvesztve beleesett egy medencényi olvadt robbanócukorba. Valahogy így született meg a pop-punk, illetve annak óvodai fogyasztásra is alkalmas képviselői. És bár a Blink 182 a műfaj Kalákája és Halász Juditja is lehetett volna, ha némileg több tartalmat visz szerzeményeibe, de legyünk őszinték: ezt a szerzeményt képtelenség volt nem szeretni. 
 

 
kirsch
2019.08.22
|


Játék
Roger Waters nagy sikerű 2017-18-as US + THEM világturnéjának amszterdami állomásán rögzített koncertfilm a világpremierrel egy időben, 2019 októberében, limitált vetítéssorozatban érkezik a hazai filmszínházakba.
Már játsszák a mozik a FOMO - Megosztod és uralkodsz című filmet egy durvára sikerült buli következményeiről. @fomo.amozifilm #moziajanlo #moziajánló #fomo
Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.