Kedvenc helyek

Korn: The Nothing

Megjelenés dátuma: 2019. szeptember 13.
est.hu:
8/10
|
olvasói
8/10 (1)
[ metal ] Még az iránymutató, folyamatosan kísérletező zenekarok esetében is törvényszerű, hogy előbb-utóbb felhagynak az útkereséssel, kiváltképp, ha a tagság átlagéletkora az 50-et súrolja. Nos, a Korn esetében sem történt ez másképp.
Míg korábban a nu metal keresztapjai folyamatosan új megközelítéssel vágtak neki egy-egy albumnak (leszámítva talán az erőltetetten múltba révedő Remember Who You Are-t), addig a 2016-os The Serenity Of Suffering egyfajta esszenciája volt addigi munkásságuknak. Ami nem jelenti azt, hogy a legutóbbi Korn-anyag ne lett volna friss hangzású és izgalmas anyag, bár igazi erőssége sallangmentességében rejlett. A hasonló szellemben készült The Nothingról ugyanez már kevésbé mondható el, de szó sincs arról, hogy ezúttal gyenge produktum született volna. 
 
Pedig a 13.(!) Korn-lemez meglehetősen vészjóslóan indul: a skótdudás intró után Jonathan Davis hasonló hisztit produkál, mint a sertéstelepi közmunkára ítélt topmodell. Márpedig ami még a debütáló lemez végén sokkoló (és hihető) megnyilvánulás volt, az már az izzadságszagúan retrós Remember Who You Are-on is sokkal inkább cikinek hatott. (Most azonban elnézhetjük neki a kiborulást, az új dalok nagy részét ugyanis szenvedélybeteg feleségének elvesztése inspirálta.) Azonban szerencsére az új anyagon nincs szó 90-es évekbeli időutazásról, kizárólag a zenekar stílusjegyeinek több mint megbízható felsorakoztatásáról. 
 

 
A Nothing pl. kapásból egy tökéletes hibrid a régi időket idéző dührohammal, Fieldy bajosan bunkó basszusfutamaival és nem utolsósorban egy fogós refrénnel. A You’ll Never Find Me az Issues „slágeresebb” megközelítését idézi, a Finally Free ezzel szemben inkább egy lebegősebb, kevésbé tipikus Korn-szerzemény. A The Ringmaster ismét követi a jól bevált formulát: először földbe döngöl, majd egy százpontos refrénnel adja meg a kegyelemdöfést. Sajnos a lemez nem mentes az üresjáratoktól sem, a Darkness Is Revealing, az Idosyncasy vagy a Gravity Of Discomfort nem több kisujjból kirázott alibidalnál. Ha azonban nem közelítünk túlzott elvárásokkal a The Nothing felé – és miért is tennénk annak tudatában, hogy a Korn túl van legkreatívabb korszakán – kizárt, hogy csalódást okozzon. 
 
Kiadó: Roadrunner 
kirsch
2019.09.24
|


Játék
Tíz éve született a zenekar a Magyar Színház büféjében és szilveszterkor léptek fel együtt először „jelmeztelenül”.
METU - ma este őszi animációs válogatás a Puskin moziban. A belépés ingyenes! #moziajanlo #programajanlo #animacio #metuanimacio
Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.