„Nagyon más, mint bármi, amit eddig csináltam” - Patrick Tatopoulos

Olyan filmek díszlettervezőjeként dolgozott, mint a Dark City, az Én, a robot, a Batman Superman ellen és Az Igazság Ligája, most pedig elment egy ízig-vérig fantasyvilágot megalkotni a Demóna: A sötétség úrnője című filmbe.

61 éves.

 

A ’98-as Godzilla speciális effektusaiért Oscar-díjat kapott.

 

Az Underworld: A vérfarkasok lázadásával a rendezést is kipróbálta.

Hogy kerültél a Demóna folytatásába? 
 
A rendező, Joachim Rønning ismerte a munkáimat. Tudta rólam, hogy könnyedén és jól rajzolok, ami azért előnyös, mert könnyű velem a megbeszélés, mert helyben, azonnal meg tudom mutatni az elképzeléseimet egy gyors vázlaton. Joachim szerette volna realisztikusan bemutatni ezt a mesevilágot, és nagyszabású látványvilágot talált ki hozzá. Ki akarta nyitni a történetet, és biztos akart lenni abban, hogy ehhez a látványban is készen állunk. 
 
És mi fogott meg a sztoriban? 
 
Elsősorban az, hogy ez egy tündérmese, és ennek köszönhetően nagyon más, mint bármi, amit eddig csináltam. Rengeteg science fictionhöz és szuperhősfilmhez volt már szerencsém, de tündérmeséhez még soha. Másodsorban pedig láttam az első részt, és megfogott a sztorija. A főgonosz egy olyan figura volt, akihez lehetett kötődni, akit meg lehetett érteni. Tetszett a koncepció, ráadásul a film jól nézett ki. 
 
Hogy fogsz neki egy ehhez hasonló óriási projektnek? 
 
Az első lépés az volt, hogy újranéztem az első részt, és megpróbáltam a magamévá tenni az esztétikáját és nyelvezetét. Az volt a jó ebben a munkában, hogy egyszerre követhettem szorosan az első rész dizájnját, miközben rengeteg új dolog teremtésére is lehetőségem volt. A Múrián kívüli világ nagyon más, mint amit eddig megismertünk, de az első film óta maga Múria is megváltozott. Aurora például saját kastélyt kapott, amit Demóna építtetett neki. Tiszteletben tartottuk Múria azon látványvilágát, amit az első rész által megismertek a nézők, ugyanakkor a megismert világ új oldalait is eléjük tárjuk. Lesz egy új kastély, egy új város, és lehetőségem volt olyan új világokat teremteni, olyan környezetet kitalálni, ami már túlmutatott az első filmen. 
 
Mik voltak a fő céljaid ennél a filmnél? 
 
Nem egyetlen világot akartam megteremteni, hanem egyszerre négyet. Ott van Múria, benne Aurora kastélyával. Aztán ott van Ulsted városa, Ingrith királynő vára és a Sötét Árnyak világa. Ulsted városa emberi világ, egyszerű és kicsit ismerős közeg. Ehhez képest a királynő vára óriási, masszív építmény. Szándékosan állítottuk ellentétbe a város kicsi világát a vár gigászi méreteivel. A várban minden éles, cizellált, kemény, tiszta és tökéletes. A város ennek pont az ellentéte. Ott emberek élik az életüket, és a fák úgy nőnek, ahogy nőniük kell. 
 
Mesélnél bővebben Ingrith váráról? 
 
Eredetileg gótikus stílusban képzeltük el, de végül úgy döntöttünk, jobb, ha egyedi esztétika alapján épül. Az alapja középkori, egy kis gótikus beütéssel, de amolyan újjáélesztett, századfordulós stílusban. Fontos volt, hogy nagy legyen és óriásinak érződjön. Ha valami való életbeli épülethez szeretném hasonlítani a méretét, akkor valami olyasmit képzelj el, mint az Eiffel-torony. Kőből épült, rengeteg folyosója és emelete van, és hatalmasak a szobái. Az étkező ezek közül a legnagyobb a maga húszméteres asztalával, és a nagyjából nyolc méter magas trónjával. A mennyezet boltíves, és 33 méter magas. Itt mindennek óriásinak kellett lennie. Egy ekkora terembe nem tehetsz be egy normális méretű asztalt és egy normális méretű trónt. Ingrith királynő azt akarja, hogy aki ide belép, érezze kicsinek magát, őt pedig érezze minél nagyobbnak. Odakint van egy folyó is, ami elválasztja az emberek világát Múriától, és Joachim azt kérte tőlem, hogy igazinak és veszélyesnek hasson. Olyan veszélyes sodrású folyót akart, amin senkinek nem jut eszébe átkelni. 
 
Milyen szorosan dolgoztál együtt Ellen Mirojnick jelmeztervezővel? 
 
Általában a díszlettervező, a jelmeztervező és az operatőr mindig szorosan együttműködik. És még ide sorolhatjuk a vizuális effektusokért felelős embereket is. Még soha nem dolgoztam Ellennel korábban, de nagyon izgalmas volt az együttműködés. Lehetőséget adott nekem, hogy minden fontos nőkarakterhez saját esztétikát társítsak, és mindegyiküknek legyen egy meghatározó színe. Minden egyes világhoz más színpalettát választhattunk. Elkészített egy ruhadizájnt Ingrith királynőnek, ami ötletet adott nekem ahhoz, hogy megváltoztassam az őt körülvevő világot. Harmóniában kellett dolgoznunk, ami leginkább akkor volt fontos, amikor a királynő öltözőszobáját találtuk ki, mivel a szoba dizájnjának igazodni kellett az ott található ruhákéhoz. Azért csináltuk ezt, mert ezzel is azt akartuk üzenni a nézőknek, hogy a királynő még a legapróbb részletekre is odafigyel, itt mindent szemmel tart. Kissé rideg, de gyönyörű, ahogy maga a karakter is az. Henry Brahams operatőrrel pedig leginkább arról beszélgettünk sokat, hogyan tervezi bevilágítani az általam épített díszleteket.  
 
Szerinted mit kapnak a nézők a filmtől? 
 
Talán azt, hogy létrehoztunk nekik egy óriási fantasyvilágot, ami számos helyre elrepíti őket. Hogy egy egészen nagyszabású, varázslatos kalandot láthatnak. Nem az a lényeg, hogy nagy díszleteket építsünk, hanem az, hogy a nézők egy nagy kalandot éljenek át, amikor a filmet nézik. 
 
 
Tulu/Fórum Hungary
2019.10.14
|
(9 kép)


Film premierek

Az aszfalt királyai

amerikai életrajzi dráma, 152 perc, 2019

Időtlen szerelem

olasz musical, 105 perc, 2019

Cseng mester konyhája

finn-kínai filmdráma, 114 perc, 2019

Szép csendben

magyar filmdráma, 80 perc, 2019

Ragadozók

olasz gengszterfilm, 105 perc, 2019

Amundsen

cseh-norvég-svéd filmdráma, 125 perc, 2019
Játék
A kis kedvencek titkos élete 2.-ben folytatódnak Max, Gigi, Hógolyó és a többiek kalandjai.
Filmek a TV-ben
18:15
Wonder Woman
amerikai kalandfilm, 2017
18:20
Ég velünk!
amerikai romantikus vígjáték, 2000
18:25
Anna és Ben
amerikai vígjáték, 2017
18:25
Jurassic World
amerikai-kínai kalandfilm, 2015
18:30
Kate és Leopold
amerikai romantikus film, 2001
Cécile McLorin Salvant & Sullivan Fortner (USA) Egy énekesnő, három Grammy-díj és egy zongorista ma este a MÜPÁban. @cecilemclorinsalvant @fortnersullivan #zeneajanlo #zene #ének
Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.