Papírok, rácsok, akkád

Budapest, Műcsarnok, február 26. - április 5.
A pécsi születésű Major Kamill 1972-ben érkezett Párizsba. Elvégezte az ottani iparművészeti főiskola grafika szakát, és azóta is Franciaországban él és alkot.
Számos baráti és munkakapcsolat fűzte/fűzi a legjelentősebb franciaországi magyar képzőművészekhez (többek között Molnár Verához, Jean-Pierre Yvaralhoz és Lucien Hervéhez), ebben a közegben alakult és teljesedett ki művészete. A geometrikus absztrakció a pécsi évektől kezdve meghatározó kifejezési mód festészetében, amihez szellemi inspirációt az ókori Kelet egyik legismertebb írásos emléke, a Gilgames eposz adott neki. Az ékírásos agyagtáblákon fennmaradt történet máig nagy hatást gyakorol a művészre piktografikus jelekből és szimbólumokból álló vizuális rendszerével. Major agyag helyett nehezebben megmunkálható fatáblákba vési ki reliefjeit, amelyeken a formák ritmusa mellett fontos szerep jut a fény-árnyék hatásoknak is. A Papírok, rácsok, akkád című kiállítás mintegy harminc képen keresztül villantja fel az életút fontos állomásait. 
 
2020.02.24
|
(4 kép)


Copyright © 2020 Minnetonka Lapkiadó Kft.