Megjelent a Pesti Est ART márciusi száma!

A Pesti Est havonta megjelenő képzőművészeti kiadványának legújabb számában ezúttal is sorra vesszük azokat a kiállítások, amiket érdemes felkeresni Budapesten és a nagyobb vidéki városokban.
Írunk például a Műcsarnok február végén nyílt három új tárlatáról: a Derkovits-ösztöndíjasok csoportos kiállításáról, a festészetében meghatározó kifejezési módnak a geometrikus absztrakciót választó Major Kamill Papírok, rácsok, akkád című tárlatáról, valamint a hazánk legnagyobb fotográfiai eseményét, az idén negyedik alkalommal megrendezett Budapest Fotófesztivált megnyitó Velencei történetről, amely Paolo Ventura varázslatos életművébe enged bepillantást.  
 
Szót ejtünk továbbá a Ludwig Múzeum két ütős tárlatáról is. A The Dead Web - The End az internet kapacitásának potenciális végét vetíti előre, és arról kíván számot adni, ami napjainkban és a jövőben történik a különféle kreatív technikák felhasználásával. Waliczky Tamás Képzelt kamerák című kiállítása pedig az 58. Velencei Képzőművészeti Biennále Magyar Pavilonjából érkezett a fővárosi múzeumba. Címe arra a 23 darab fantáziakamerára – digitális technikával tervezett, de analóg elven működő optikai szerkezetre – utal, amelyek más-más vizuális nyelven szimulálják és képezik le a világot.  
 
A vidéki tárlatok közül elsősorban a debreceni MODEM Mélyáramok – Kortárs magyar fotográfia kontra klasszikusok című izgalmas fotókiállítását, a Déri Múzeum most nyílt Polgári sikk című kultúr- és viselettörténeti tárlatát, valamint a pécsi Modern Magyar Képtár Törésvonalak - Avantgárd művészet Közép-Európában című kiállítását ajánljuk. A tizenkét tematikus egységből álló válogatás a modern művészet és az avantgárd közép-európai fejlődésének 1908 és 1928 közé eső, drámai változásokkal teli időszakát igyekszik megragadni.  

Keresd február 26-tól a lelőhelyeken!
2020.02.26
|


Copyright © 2020 Minnetonka Lapkiadó Kft.