Ponyvaregény

olvasói
6/10 (7)
Úgy másfél évtizede annak, hogy a világ legtudálékosabb videotékása, akinek mindenről ugyanaz (egy - vagy több - film) jutott az eszébe, dobbantott szeretett kölcsönzőjéből, és miután hagyta tönkretenni két forgatókönyvét (Tiszta románc; Született gyilkosok) középkategóriás hollywoodi iparosok kezeitől, úgy döntött, maga is megpróbálkozik a rendezéssel.
Az elhatározást tett, a tettet világraszóló siker követte, és Quentin Tarantino a kortárs mozi emblematikus figurája lett, akinek még arra sincs szüksége, hogy új filmet forgasson ahhoz, hogy friss mozibemutatója legyen Magyarországon. 
 
Épphogy lefutott kiváló Kill Billje a mozikban, előbb Kutyaszorítóban (1992) című első, most Ponyvaregény (1994) című második rendezését porolták le a hazai forgalmazók, tegyük hozzá: joggal, hiszen mindkettő csúcsproduktum a maga nemében. Nem egy jelenetük, figurájuk, dumájuk mára része lett a mozimitológiának, pedig alig használnak eredeti ötleteket, Tarantino tudvalevőleg hozott anyagból dolgozik, ráadásul még büszke is erre. 
 
„A jó rendezők lopnak, nem utalnak” - hangzik kivagyi ars poéticája, és ehhez igyekszik is tartani magát. A Ponyvaregény sztorijához egykori haverja, Roger Avary forgatókönyvét nyúlta le, emellett több nevezetes (és kevésbé nevezetes) filmből is kölcsönzött. A sokat emlegetett anyagvásárlás-epizód Scorsese Taxisofőrjének fegyvervásárlására rímel, a pincebeli szodomizálás-jelenet Boorman Gyilkos túrájának hasonló pillanatait idézi, Harvey Keitel Takarítója a Bridget Fonda-féle Bérgyilkosnőből érkezett, de már az is átirat volt, Besson Nikitájáé. Ahogy telnek az évek, úgy derül ki újabb és újabb figurákról, hogy valaki más már korábban megteremtette, epizódokról, hogy valaki már megalkotta őket, a Ponyvaregény hatása mégsem gyengül, sőt. Annyira jó film, hogy egy időben még utálni is sikk volt, de most, tizenegy évvel megszületése után már csak szeretni lehet.
Pápai Zsolt
2005.11.30
|
Pulp Fiction
amerikai filmszatíra, 150 perc, 1994
Az ölés csak egy pillanat és a véletlen műve. A legifjabb filmtörténeti klasszikus. Travolta kövér, olvas a slozin, kirohadt a zoknija, de lábában a bugi.
Forgalmazza: Pannonia Entertainment Ltd.
Bemutató: 2016. augusztus 25.

Műsoron a TV-ben

HBO
 2019.11.01., péntek, 21:45
 2019.11.01., péntek, 03:20

Linkek



Film premierek

Prédák

amerikai horror, 92 perc, 2019

Pavarotti

amerikai-angol dokumentumfilm, 114 perc, 2019

Mű szerző nélkül

német-olasz történelmi dráma, 189 perc, 2018

Gemini Man

amerikai-kínai akciófilm, 117 perc, 2019

FOMO - Megosztod és uralkodsz

magyar filmdráma, 90 perc, 2019

A művészet templomai: Prado - Csodák gyűjteménye

olasz-spanyol dokumentumfilm, 92 perc, 2019
Játék
Roger Waters nagy sikerű 2017-18-as US + THEM világturnéjának amszterdami állomásán rögzített koncertfilm a világpremierrel egy időben, 2019 októberében, limitált vetítéssorozatban érkezik a hazai filmszínházakba.
Filmek a TV-ben
23:25
Súlyos színek
brazil fim, 2018
23:25
A nyolcadik utas: a Halál
angol-amerikai sci-fi horror, 1979
23:30
Egy szőkénél jobb a kettő
amerikai-kanadai vígjáték, 2007
23:50
Mátrix
amerikai sci-fi, 1999
23:55
Papírvárosok
amerikai romantikus film, 2015
Már játsszák a mozik a FOMO - Megosztod és uralkodsz című filmet egy durvára sikerült buli következményeiről. @fomo.amozifilm #moziajanlo #moziajánló #fomo
Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.