Doboz a mélyben - épül a metró

Az évek óta inkább mumusként, semmint közlekedési eszközként funkcionáló 4-es metrót végre elkezdték építeni. Szó szerint nem mindennapi vállalkozásba fog, aki Budapesten metróállomást tervez: ha a kék metró ‘90-es bővítését nem számítjuk, akkor idestova 20 éve nem volt komolyabb beruházás a föld alatt.
Az új vonal minden bizonnyal legérzékenyebb pontja a Gellért tér, ugyanis a hely kötöttségein túl az itt található karsztvíz készlet védelme is nagy kihívást jelent. A Duna közelsége miatt közel harminc méter mélységben helyezik el a peront, így ez lesz az egyik legmélyebb az összes közül.
 
Az építészek - a Palatium Stúdió munkatárasai, illetve a Gellért teret és a Fővám teret tervező sporaarchitects fiatal építészei is - szakítottak a régi metróvonalak nyomott, alacsony belmagasságú megállóival: a peron fölött magas teret nyitnak, és az így keletkező doboz falait jellegzetes formájú vasbeton szerkezetekkel támasztják meg, ami vagány látványt kölcsönöz az állomásoknak. Aluljárószintet iktatnak be az állomás és a kijárat közé, illetve - ahogy az ma már elengedhetetlen - felvonókkal szerelik föl az állomást, amelyeket a Műegyetem melletti zöld sávban helyeznek el.
Szitnyai
2006.09.19
|


Játék
One-woman show egy utolsó felvonásban William Luce művéből a GK Társulat és a Manna produkciójában.
Ma este az Akvárium klubban Adam Naas. Nézzétek csak, ő az új Lenny Kravitz. #adamnaas #koncertajanlo#programajanlo #akvariumklub
Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.