Kedvenc helyek

Beastie Boys: The Mix-Up

est.hu:
7/10
|
olvasói
8/10 (13)
(Capitol / EMI)

A Beastie Boys fehér rapperei 2004-ben egy klasszikus hiphop albummal tértek vissza a porondra (To The 5 Boroughs), amit egy karrieráttekintő slágergyűjtemény (Solid Gold Hits) és egy különleges, sokkamerás koncertfilm (Awesome, I Fuckin’ Shot That!) követett. 2007. július 15-án a Balaton Sound fesztiválon élőben is hallhatjuk őket (lásd interjúnkat!), de a rapdalok mellett sok hangszeres játékra is számíthatunk – új sorlemezük, a 43 perces The Mix-Up ugyanis végig instrumentális groovy dzsessz-rock, krimi-funk tételeket tartalmaz, valami olyasmit, mint az 1996-ban kiadott The In Sound From Way Out! válogatásalbum, melynek gerincét a Check Your Head (1992) és az Ill Communication (1994) ének és rap nélküli tételei képezték.
A basszusgitárt MCA (Adam Yauch), a gitárt Adrock (Adam Horovitz) ragadta magához, a dobokhoz Mike D (Michael Diamond) ült, a billentyűs hangszereknél pedig a trió régi cimborája, Money Mark (Mark Ramos-Nishita) helyezkedett el, mint anno (csak annyi a plusz, hogy ezúttal az utóbbi évek Money Mark-lemezeiről és Beastie Boys-koncertjeiről ismert ütőhangszeres, Alfredo Ortiz is besegített). Ahogy a felállásban, úgy a zenében sincs semmi igazi újdonság – nem rossz, el lehet hallgatgatni napestig, csak éppen teljességgel kiszámítható. Money Mark instrumentális szólólemezei (Mark’s Keyboard Repair – 1995, Change Is Coming – 2001) például sokkal ihletettebb, ügyesebb dolgok, az a fajta zenei világ pedig, amit itt Mike D-ék megidéznek, rengeteg jó zenészt foglalkoztatott a hatvanas-hetvenes években Quincy Jonestól Lalo Schifrinig, akik le is gyártottak éppen annyi korongot, hogy a stílus lemeztúró rajongóinak (köztük a Beastie Boysnak is) mindmáig elég munkát adjanak. Az új Beastie Boys-album tulajdonképpen laza kis pihenőként fogható fel a következő nagy durranás előtt, de persze itt aktív pihenésről van szó: az immár negyvenes években járó tagok nem tengerparti láblógatással töltötték az idejüket, hanem saját örömükre (és valószínűleg a már említett The In Sound… válogatás kedvelőinek unszolására) elkészítették ezt az anyagot. Akinek nem tetszik, gondoljon bele, milyen nehéz lehetett ezeknek a nagyszájú rappereknek csöndben maradniuk!  
Suefo
2007.07.03
|


Játék
One-woman show egy utolsó felvonásban William Luce művéből a GK Társulat és a Manna produkciójában.
Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.