Kedvenc helyek

The Streets: Everything Is Borrowed

est.hu:
9/10
|
olvasói
9/10 (12)
(Locked On / Warner)

Mit szóltunk volna, ha az Eminem művésznéven dolgozó Marshall Mathers a saját sztárstátuszának „nyűgét s nyilait” megéneklő The Marshall Mathers LP után nem a még egzaltáltabb The Eminem Show-val és annak Encore-jával folytatja dühöngését, hanem kivonul a természetbe elmélkedni és egy békés, pozitív, himnikus hangvételű lemezzel hirdet megvilágosodást? Merthogy a Streets projektnév mögött alkotó Mike Skinner – aki Eminem legközelebbi brit rokonaként az Original Pirate Material és A Grand Don`t Come For Free albumok többmilliós sikere után 2006-ban The Hardest Way To Make An Easy Living címen eljutott a maga The Mike Skinner LP-jéig – most épp egy ilyen fordulattal hökkent meg minket!
A borítófüzetben természeti képek, még a szokásos The Streets-logo alapját adó öngyújtó is zöld, a spirituális címben ott van olvasatként a híres környezetvédelmi szlogen is, miszerint bolygónkat utódainktól kölcsönöztük, a beharangozó The Escapist kislemezdal videoklipje pedig hősünk zarándokútját örökíti meg tágas francia tájakon. Az album címadó nyitódala himnikus orgonával indul, az angyali női vokálokkal kísért refrén pedig így szól: „semmim nem volt, mikor a világra jöttem / és nem viszek magammal semmit csak szeretetet, mikor távozom / minden egyéb csak kölcsön volt”. A következő Heaven For The Weather is amolyan hitgyülis együtténeklős gospelként indul, de ennek szövegét már Skinner humora uralja (mikor az ördöggel való találkozásról énekelve eljut ahhoz az alapigazsághoz, hogy a mennyországban jobb az idő, de a pokolban jobb a társaság), a szintén dzsesszes zongoratémán pattogó I Love You More (Than You Like Me)-ből pedig kiderül, hogy még most is ugyanolyan bizonytalan és ügyetlen a nőkkel, mint popsztársága előtt volt. A próbatermi felvételként induló The Way Of The Dodo verzéiben megmutatja, hogy még mindig képes sebesen reppelni (mint a címből is kikövetkeztethető, a téma az emberiség, mint kihaló faj), majd jön a lemez két központi darabja, az On The Flip Of A Coin és az On The Edge Of A Cliff, két költői tanmese az élet elődökről utódokra hagyományozódó értékéről. 
 
Az élet nagy kérdései után két könnyed funkos darab pihentet (a csajozós Never Give In és az ivócimborákat éltető The Sherry End az Ian Dury-féle iskolába illeszkedik), majd ismét komoly témák jönnek: az Alleged Legends az intézményes vallások létjogosultságát kérdőjelezi meg (és egyben el is oszlatja azon félelmeinket, hogy Mike Skinner megtért volna), aztán az énekes mamájának címzett The Strongest Person I Know akusztikus hárfás-mandolinos-klarinétos kamaradarabja után a záró The Escapist visszakanyarodik a nyitódal felemelő himnikusságához, és a lemez ugyanazzal az orgonával zárul le, amivel indult. A mai nagyvárosi élet krónikásaként megismert Mike Skinner ezúttal gondosan kerülte a modern referenciákat szövegeiben és a szokásosnál jóval több élő hangszert használt zenéjében, hogy egy időtlen, pozitív és spirituális poplemezt készítsen – és lássunk csodát, így is szimpatikus és bravúros, hiteles és szórakoztató tudott maradni! 
Déri Zsolt
2008.09.22
|


Játék
Roger Waters nagy sikerű 2017-18-as US + THEM világturnéjának amszterdami állomásán rögzített koncertfilm a világpremierrel egy időben, 2019 októberében, limitált vetítéssorozatban érkezik a hazai filmszínházakba.
Már játsszák a mozik a FOMO - Megosztod és uralkodsz című filmet egy durvára sikerült buli következményeiről. @fomo.amozifilm #moziajanlo #moziajánló #fomo
Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.