HOPPart! - Új társulat alakult

Ascher Tamás és Novák Eszter zenés osztályába jártak a Színház- és Filmművészeti Egyetemen. Negyedéves korukban, ahogy az lenni szokott, különböző fővárosi és vidéki társulatokhoz mentek gyakorlatra. Két vizsgájukat, A varázsfuvolát, és az Örkény egypercesekből összeállított Túl vagy a nehezén, most jön a neheze című előadásukat a Merlinben játszották.
Márciusban jött Magács László, a Merlin Színház igazgatójának felajánlása: legyenek önálló társulat, és játsszanak a Merlinben! Akkoriban tizennégyük közül csak egy embernek volt szerződésajánlata, így arra gondoltak, miért ne? Jól érezték magukat egymással, talán jobban is, mint a gyakorlati helyeken. Az ajánlat elfogadtatott, és megalakult a HOPPart Társulat. Az elmúlt években több osztálynak is volt ilyesfajta próbálkozása, de mind kudarcot vallott, épp ezért sokan féltik, vagy egész egyszerűen nem veszik komolyan őket. Ők viszont úgy tartják, teljesen mindegy, hogy ez a társulat épp egy osztály tagjaiból alakult, az a lényeg, hogy egy közösség jól tudjon együtt dolgozni.

És ők tudnak. Letették a voksukat egymás mellett, meg akarják cáfolni az ellenzők véleményét. Céljuk egy olyan zenés színházi forma kialakítása, amilyen ma még nincs Budapesten. Szeretnék hasznosítani az egyetemen megszerzett tudást, szervesen használni a zenét, sőt, akár a prózát is úgy megkomponálni, mintha zenemű lenne. A többszólamú éneklés és saját maguk zenekari kísérete nem akadály, van köztük zongorista, klarinétos, hegedűs, melodikás... Ma „all-round”-színészek kellenek, mondta nekik Selmeczi György az egyetemen. Hát ők azok lesznek. Kísérletezni akarnak az alternatív zenés színházzal, hogy ne csak a musical és az operett jelentsen zenét a színházi közönségnek. A saját hangjukon akarnak megszólalni, önálló gondolatokat átadni, ezért a darabokat is maguk írják, szerkesztik. Első előadásuk egy mesejáték a Nemzetiben: a Tovább is van... E.T.A. Hoffmann és Wilhelm Hauff meséiből született. Nem a kritikusoknál, a szakmánál keresgélik az első sikert, hanem a jövő közönségénél. Igazuk van, hiszen egy társulat addig él, addig érvényes, amíg van közönsége. Meg persze, amíg van pénze... Náluk is ez a legnehezebb.

Pályáznak, és élnek a színházak segítő szándékával, akik jelmezeket és kellékeket ajánlottak fel egy-egy produkcióra. Nyár elején összevágtak egy filmet az eddigi előadásaikból, megszólaltattak félszáz ismert művészt, akik mind üdvözölték az ötlet, sőt, többen a közös munkát is vállalták. A videót szponzorációs céllal készítették, de a nyaralásból visszatérve a szinte biztos ígéretek is szétfoszlottak. A menedzseléssel egyelőre maguk foglalkoznak, megosztva a feladatokat. Most a legfontosabbnak azt tartják, hogy letegyenek valamit az asztalra. Van állandó játszóhelyük, ami nagy előny a többi társulással szemben. Friss, új, jó, gondolatébresztő, fiatalos, szellemes és különleges színházat akarnak mutatni. A Merlinben tovább játsszák a két vizsgaelőadást (tessék megnézni!), az egyetem épületében Zsótér Sándor rendezte K. mamát, a Nemzeti Stúdiójában pedig a mesedarabot. Szeretnék elérni, hogy ha valaki azt hallja: Bánfalvi Eszter, Friedenthal Zoltán, Herczeg Tamás, Kiss Diána Magdolna, Mátyássy Bence, Polgár Csaba, Radnay Csilla, Roszik Hella, Szabó Kimmel Tamás, Szilágyi Katalin, Takács Nóra Diána, Tarjányi Tamás, Tóth Simon Ferenc és Vári-Kovács Péter, akkor rögtön rávágja: ja, igen, a HOPPart!

Forrás: Fidelio Súgó
2007.10.29
|


Játék
Az Éles Gábor Triót a névadó 2009-ben hívta életre Móré Attilával, azzal a céllal, hogy egy sajátságos zenei nyelvet beszélő alkotói közösséget hozzon létre, mely 2010-ben Szkladányi András basszusgitárossal egészült ki.
Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.