Partizánakció - Huszár Zsolt

Jó tíz éve láttam először az R. S. 9-ben Nádas Péter Temetés című darabjában. Már akkor felfigyeltem tehetségére, remek adottságaira. Aztán fel-felbukkant különböző társulatoknál, de az igazi kiugrás három éve történt. Ekkor lett az Új Színház tagja.
Súgó: Hogyan lesz valaki nagy reményű futballistából színész?

Huszár Zsolt: Igazán nem akartam profi labdarúgó lenni, főleg a csapat és a játék érdekelt, ugyanúgy, mint a színházban. 17 éves koromban megsérült a térdem, majd megszűnt az egyesületem, és ezután már csak hobbi szinten fociztam. Közben a gimiben már színházat csináltunk, Thomas Mann Marió és a varázsló című drámájában Cippolát alakítottam. Az Országos Diákszínjátszó Versenyről elhoztuk az ezüstöt!

S.: Nem jártál Színművészetire. Mennyire volt ez a pályádon hátrány, illetve érezted, érzed a hiányát?

H. Zs.: Nem gondoltam soha erre, mert a Krétakör Színháznál, ahol alapító tag voltam, Schilling Árpád vezetésével a partnereimmel együtt már 1994-től újszerűségre törekedtünk. A produkcióinkat megtekintő rendező szakos hallgatók hívtak a főiskolára játszani, így utólag már nem érzem hiányát.

S.: A korábban említett teátrumok mellett megfordultál még Tatabányán és Kecskeméten. Hol, kitől tanultad a legtöbbet?

H. Zs.: A lista hosszú, de nem teljes. Sokat tanultam rendezőktől: Fodor Tamástól, Jordán Tamástól, Valló Pétertől, Vidnyánszky Attilától és színészkollégáimtól: Nagy Maritól, Lukáts Andortól, Hirtling Istvántól és még vég nélkül sorolhatnám a neveket. Partnereim a próbafolyamatok során egyengették göröngyös tudásom göröngyös útját.

S.: Hogyan kerültél az Új Színházhoz ?

H. Zs.: Rudolf Péter, a színház akkori művészeti vezetője Siófokon látta tatabányai Rómeó alakításomat, és leszerződtetett a társulathoz. Emellett Sopsits Árpád rendező is ragaszkodott a személyemhez S. Shepard Hazug képzelet című drámájában.

S.: Legutóbb Marat voltál Victor Ioan Frunză rendezésében. Milyen volt a próbaidőszak, hogyan kommunikáltatok?

H. Zs.: Több mint hat hetet tudtunk együtt próbálni. Frunză teljesen friss szemléletet és lendületet hozott a társulatba. Ő nagyon figyel a színészek egyéniségére, véleményére, nyílt sisakkal kommunikál, és Szikszai Rémusz - aki maga is színész - magas szinten tolmácsolt. Ez egy bonyolult szerep, próbáltam magam megtámogatni háttéranyagokkal, sokat könyvtáraztam mind Marat személye, mind a forradalom témakörében és ez is segített.

S.: Január 22-26. között öt egymást követő napon öt különböző darabban játszol, ebből négy főszerep. Jó ez vagy rossz? Egyáltalán hogy bírod szellemileg, fizikailag?

H. Zs.: Szerintem izgalmasabb, ha az ember esténként más és más figurát kelt életre, a változatosság valóban gyönyörködtet, bár zsinórban harmincszor nem játszottam ugyanazt. Öt órára bejövök, és az aznap esti szereptől függően készülök az előadásra. Ez a két óra fontos számomra, szeretek előadás előtt a kollégákkal beszélgetni, együtt lenni. Próbálok annyit sportolni, amennyit csak tudok - jó módszer például futás közben szöveget tanulni - ez segít kondícióm megőrzésében.

S.: Anyaszínházad mellett visszajársz az R. S. 9-be, fellépsz a Thália Stúdióban. Mennyire hat rád a más közeg, feldob az új társak jelenléte?

H. Zs.: Az előbbi Dobay Dezső rendezésében A röpülés boldogsága című Latinovits-est. Bánatomra kevés néző előtt, pedig szép előadás. Másik partizánakcióm Garcelán Dakota című műve, melyet a Városi Színházban és nyáron Balatonföldváron is nagy sikerrel adtunk elő, januártól a Thália Régi Stúdióban játszuk. Ez teljesen másfajta munka, közösen fejtjük meg a darabot, és a próbafolyamat is lazább.

S.: Színházi sikereid jó ajánlólevélnek bizonyulnak a tv-nél és a filmnél.

H. ZS.: Nem hiszem. Az a tapasztalatom, hogy a filmesek ritkán járnak színházba, nagy tisztelet a kivételnek, ma már inkább a casting dominál. Az viszont igaz, hogy a tv-hez a filmesek révén kerültem.

S.: Úgy tudom, következő két munkád „idegenbe” szólít.

H. Zs.: A Sirályban mutatjuk be Baksa Imre rendezésében a Neptun brigád (ez az új nevünk) következő produkcióját. A szereplőgárda gerincét a dakotások adják, a premier február 9-én lesz. Tavasszal a Stúdió K-ban a Philoktétész című drámában Mucsi Zoltán és Kovács Krisztián partnere leszek. A rendező Koltai M. Gábor.
Gaál Tamás
2007.01.18
|


Játék
Cinke igazán jó gyerek: nem zavarja a szüleit, akik nagyon elfoglaltak, és mindent megadnak neki ...
Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.