Kerültem az iskolát - Parti Nóra

A színészi pályán a tehetség önmagában nem sokat ér. Hosszú távon kell kitartónak, céltudatosnak lenni. Beszélgetőtársam Parti Nóra, a Bárka Színház művésze tökéletesen megfelel eme kritériumoknak.
Súgó: A fiatal lányok többnyire énekesi vagy színészi pályáról álmodnak. Te mikor döntöttél a csepűrágólét mellett?

Parti Nóra: A véletlen sodort a színészet felé. Lázadó kamaszként kerültem az iskolát, viszont az irodalmat szerettem, és imádtam verset mondani. A színművészeti harmadik rostáján nem vettem aktívan részt, így nem sikerült. Tulajdonképpen Silló Istvánnak köszönhetem, hogy mégis elindultam a színházi pálya irányába, mert ő mindhárom rostámat látva ajánlotta az akkori Arany János Színház stúdióját, ahol aztán elindult minden.

S.: Hogy kerültél alig 19 évesen az akkor méltán elismert Független Színpadhoz?

P. N.: A stúdióban Ruszt József - a Független Színpad hajdani vezetője - színészmesterséget tanított, ő hívott a társulatához. Itt beugrással a Csongor és Tünde Ilmájával debütáltam.

S.: 3 év után váltottál. Miért?

P. N.: Ruszt távozott, a csapat szétesett. Ezután megkerestem Jordán Tamást, a Merlin akkori igazgatóját, mivel hallottam, hogy ott sok fiatal játszik. Jordán adott egy esélyt a Megadom és... c. darabban, ami jól sikerült. Ennek kapcsán eljátszhattam Móricz Úri murijának Rozikáját. Itt indult el a későbbi Junion Csoport, velük a mai napig együtt dolgozom.

S.: Ezután több színházban is játszottál, de a szabadúszó életformát nem adtad fel.

P. N.: Meghatározó volt a Sediánszky Nóra - Koltai M. Gábor által létrehozott előadás-sorozat, részben Budapesten, részben Tatabányán Harsányi Sulyom László szárnyai alatt. Itt voltam többek között Júlia és Desdemona. Az évek alatt csodálatos szerepeket játszhattam, például Kiss Csaba Esti próbájában Gáti Oszkár partnereként, vagy a Sopsits Árpád rendezte Woyzeckben.

S.: Akik láttak Győrben Szent Johannaként, mind elragadtatással beszéltek alakításodról. Mennyire befolyásolta ez a továbbiakat?

P. N.: Ács János rendező hívott Shaw darabjába, nagy szerelem volt mind a rendező, mind a szerep iránt. A próbák alatt rengeteget tanultam, felért egy fél főiskolával.

S.: Balázs Zoltán rendező és a Maladype társulat régóta jelen van az életedben.

P. N.: Az egész történet Lendvai Zoltán rendező Vérnászával indult, melyben a menyasszonyt játszottam. Ebből a csapatból hozta létre Balázs Zoltán a Maladype társulatot. Olyan komoly elismerést kapott produkciókat mutattunk be, mint Ionesco Jacques, avagy a behódolás és Ghederode Bolondok iskolája.

S.: Innen egyenes út vezetett a Bárkába?

P. N.: Az élet szövi a dolgokat. A Maladype-pel itt mutattuk be a Négereket. Mikor Alföldi Róbert igazgató lett, megnézte az előadásainkat, és szerződést ajánlott. Ő életem első igazgatója, és tőle kaptam első hivatalos kőszínházi szerződésemet.

S.: Színházadban már közönségdíjat is kaptál. Úgy tudom, hogy most egy teljesen új szerepre készülsz.

P. N.: Igen, ez az „anyaszerep”. Eddig a legizgalmasabb alakításom, fogalmam sincs, hogyan kell „megformálni”, de mint mindig, most is az ösztöneimre bízom magam. Május közepéig játszottam, és csak a jövő év márciusában megyek először színpadra. Akkor kezdjük próbálni Kleist Heilbronni Katica c. darabját Balázs Zoltán rendezésében. Az eredeti premier áprilisban lett volna. Nagy megtiszteltetés a színház részéről, hogy megvárnak ezzel a szereppel.
Gaál Tamás
2007.06.26
|


Marcela Trujillo illusztrációi.
Budapest, Cervantes Intézet, 2019. szeptember 25. - 2020. január 17.

Tünékeny valóság.
Szentendre, ÚjMűhely Galéria, szeptember 19. - október 20.

Borsi Flóra: "Imagine".
Budapest, Magyar Nemzeti Múzeum, szeptember 19. - október 23.

Játék
Cinke igazán jó gyerek: nem zavarja a szüleit, akik nagyon elfoglaltak, és mindent megadnak neki ...
Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.