„Mi vagyunk a 3D-s fényképezés következő generációja az Avatar után” - Jeff Bridges

2010-ben már megvalósulhat minden színész álma. Különösebb sminkelési procedúrák nélkül egy filmen belül tud öreg és fiatal lenni – a legújabb technológiáknak köszönhetően. Jeff Bridges erről az új adományról, valamint a Tron: Örökség egyéb kulisszatitkairól is mesélt.
- Milyen érzés visszazökkenni egy korábbi figurádba 27 év elteltével? 
 
- Sosem gondoltam rá ebben az értelemben. Komolyan mondom. Sosem gondoltam arra, hogy én most ugyanazt a fickót alakítom. Nem is változott olyan sokat. Nos, talán csak a technika iránti lelkesedése hagyott alább valamicskét. Végül is csapdába esett egy számítógép belsejében, szóval nem lenne csoda, ha némileg átértékelné eddigi elhivatottságát a témában, és azt gondolná: „Talán vannak az életben más dolgok is, melyeknek érdemes lenne figyelmet szentelnem.” 
 
- Mi a Tron: Örökség történetének emberi oldala? 
 
- Nos, a sztori egyik legfőbb eleme pontosan az, amiről eddig beszéltünk: a technológia. Kifejezetten izgalmas, amikor rájössz arra, hogy mi mindenre vagy képes a segítségével. A technika hatalmas iramban fejlődik. Még arra sincs időnk, hogy kifejlesszünk valamiféle etikai alapelveket, melyekkel kordában tudjuk tartani. Azt sem tudjuk még, hogy miféle ágazatai születnek majd meg a közeljövőben. Ez például az egyik olyan fontos téma, amivel a Tron: Örökség foglalkozik. 
 
- Az apa-fiú kapcsolat miként illeszkedett bele a történetbe? 
 
- Az apa és fia aspektus a film egyik leglényegesebb része. Nem szeretnék róla sokat beszélni, mert van a történetben néhány ehhez kapcsolódó csavar és fordulat. A lényeget azért elmondom: a film arról szól, hogy egy fiú elindul megmenteni az apját. 
 
- Itt, a Comic-Conon a rajongók odáig vannak a filmért. Mi az oka annak, hogy a scifi-világ ekkora figyelmet szentel ennek a projektnek? 
 
- A rajongók csodálatosak, igazából ők adtak életet a Tron: Örökség számára. Két évvel ezelőtt bemutattunk egy apró részletet a filmből, pontosabban abból, hogy milyen is lehetne, ha elkészülne. A filmecske aztán olyan remek reakciókat kapott a rajongóktól, hogy a Disney rögvest a produkció mellé állt. Volt egy dolog, ami engem elsőre megfogott az eredeti Tronban és ebben a folytatásban is: mégpedig az, hogy igazi mítosszal szolgál a mai, modern kor számára. A mítoszok segítenek nekünk abban, hogy sikerrel álljunk helyt életünk nagy kihívásaiban. És, ahogy korábban is felhoztuk, a technológia hatalmas kihívás, hiszen mi, emberek nagyon is vonzódunk azokhoz a dolgokhoz, melyek ilyen mértékű örömöt és kielégülést jelentenek számunkra. 
 
- Steven Lisbergert, az eredeti Tron alkotóját minden bizonnyal ez hajtotta. Milyen érzés folytatni azt, amit ő elkezdett? 
 
- Joseph Kosinski nagyszerű rendező, engem pedig mindig is érdekelt, hogy honnan jönnek a rendezők. Lehetnek direktorok, akik korábban színészek vagy írók voltak, ez pedig már a film egy bizonyos mértékű minőségét is garantálja. Joe ezzel szemben végzettsége szerint építész, így a Tron: Örökség világa pontosan neki való felület. Természetesen korábban több reklámfilmet is forgatott, melyek telis-tele voltak ragyogó és impozáns speciális effektekkel. Szóval megvan benne ez a fajta látásmód, ám emellett rendkívüli lelke is van. Nagyon körültekintő, így csupa olyan rendkívül tehetséges embert gyűjtött maga köré, akiket ő is tisztel. Mindig odafigyel az emberre, ha az mondani szeretne valamit.  
 
- Mi volt a legnagyobb különbség a két film forgatása között? 
 
- A 27 évvel ezelőtti eredeti egy igazi forradalmi film volt. Ha most visszanézzük, olyan, mintha egy fekete-fehér tévéfilm lenne, ám annak idején, mikor az első Tront forgattuk, még nem volt internet. A mobiltelefonokat akkoriban még hatalmas, bőröndszerű táskákban kellett magunkkal cipelnünk. 70 milliméteres fekete-fehér filmre forgattunk, majd elküldték az egészet Koreába, ahol egy csapat technikus kézzel színezte ki az összes képkockát, hogy filmbeli öltözékeink világítsanak. A most forgatott Tron: Örökség szintén forradalmi technikát vonultat fel. Mi vagyunk a 3D-s fényképezés következő generációja az Avatar után. Ez a film fogja azt a technikát, amivel Jim Cameron állt elő, és a következő szintre viszi. A mostani öltözékeink már alapvetően fényesek, sőt megvilágítják a körülöttünk álló színészeket, így egyben praktikusak is. Szerintem az egyik legfontosabb adalék, amit Joe építészként magával hozott, az a képesség, hogy remekül össze tudja házasítani a kézzel fogható díszletet a számítógépes díszlettel. A közönség nem fogja tudni megmondani, hol végződik az egyik és hol kezdődik a másik. 
 
- Mi a helyzet a változatos szereplőgárdával? 
 
- Remek volt együtt dolgozni Olivia Wilde-dal és Garrett Hedlunddal. Temérdek energiát és felkészülést pumpáltak szerepükbe, amely fizikailag nagyon sokat követelt meg tőlük. Négy hónappal a forgatás megkezdése előtt ők már nagyban gyakorolták az összes harci technikát, amelyet később használniuk kellett a filmben. Nagyon szorgalmasak voltak az előkészületi szakaszukban. Nem utolsósorban pedig jó arcok is.  
 
- A filmes tecnhológiának köszönhetően most alkalmad nyílt arra is, hogy együtt szerepelj fiatalkori éneddel. Hogyan működött mindez? Színészként mennyire volt ez felszabadító érzés? 
 
- Én magam is szeretek moziba járni, és akárhányszor látok egy olyan nagy, epikus filmet, melyben a főszereplő gyermek megöregszik, szinte minden alkalommal más és más színész alakítja a fő karakter különböző korú kiadásait. Ezek a színészváltások pedig erős kizökkentő hatással vannak rám. Ám manapság színészként kifejezetten örömteli dolog számomra, hogy egy karaktert bármilyen korában – gyermektől aggastyánig – én magam játszhatok el.  
 
- Hol töltötte karaktered, Kevin Flynn az utóbbi 27 évet? 
 
- Kevin bement a számítógépbe, és ott ragadt. Azt nem árulom el, hogyan történt mindez, az a lényeg, hogy csapdába esett odabent, és már több mint 20 éve ott raboskodik. Ott is találjuk majd meg újra. 
 
- Milyen erőknek lehet betudni azt, hogy a rajongókat 27 év elteltével is érdekli a Tron története? 
 
- Emlékszem, Michael Sheen (a Tron: Örökség egyik szereplője – a szerk.) egyszer említette, hogy 11 évesen látta az eredeti filmet, és hogy milyen nagy hatással volt rá. Ez a hatás pedig máig megmaradt számára. Ennyi év elteltével is izgatott, hogy részese lehet a franchise-nak. Úgy hiszem, ha gyerekként kapunk egy ilyen élményt, mint amit ez a film nyújtott annak idején, az örökre velünk marad. 
 
Echte/Fórum Hungary
2010.12.14
|


Film premierek

Rambo V. – Utolsó vér

amerikai akciófilm, 89 perc, 2019

Folyékony arany

magyar dokumentumfilm, 77 perc, 2019

Az Aranypinty

amerikai filmdráma, 149 perc, 2019

Ad Astra – Út a csillagokba

amerikai-brazil sci-fi, 122 perc, 2019

János vitéz

magyar animációs film, 70 perc, 1973
Filmek a TV-ben
18:05
Különvélemény
amerikai sci-fi, 2002
18:10
Otthon, véres otthon
amerikai romantikus vígjáték, 1997
18:35
S.W.A.T - Különleges kommandó
amerikai akcióthriller, 2003
18:45
Rossz társaság
amerikai krimi, 2002
18:50
Oroszlánszív
amerikai akciófilm, 1990
Tót Endre: Layout festmények. A neoavantgárd művész 1988-1991 közötti festményei most ősszel. 1991 óta ezek a képek nem voltak kiállítva, most itt vannak az acb Kortárs Művészeti Galériában #totendre #layoutfestmenyek #kiallitasajanlo #kulturalisajanlo #acbgaleria @acbgallery
Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.