„A vicces dolgok a világ bármely táján viccesek” - Paul Rudd

Paul Rudd ügyes és vicces karakterszínészből szép lassan vígjátékok állandó főszereplőjévé nőtte ki magát. Most éppen Steve Carrell-lel szerepel együtt a Dilisek vacsorája amerikai remake-jében, a Gyógyegér vacsorára című filmben...

Kapcsolódó cikkek

...(megjelenik DVD-n január 20-án), ennek kapcsán beszélgettünk vele Steve Carrellről, Francis Veberről és a humor nemzetek feletti mivoltáról. 
 
- A Gyógyegér vacsorára egy francia vígjáték remake-je. Nagy különbség van az amerikai és az európai komédiák humora között? 
 
- Mindig is úgy gondoltam, hogy a humor nem a nemzetiségünktől, hanem a személyes ízlésünktől és érzékenységünktől függ. A szüleim britek, tehát sok európai és főleg angol vígjátékot láttam, és nagyon szeretem őket. A különbségeket leginkább a különféle utalások meg nem értése okozhatja. Néha nem könnyű rájönni, miről is beszélnek éppen, mert az ember nem ismeri annyira az ország történelmét, politikáját stb… 
 
- Mit tartasz univerzális humornak? 
 
- Az abszurd szerintem bárhol a világon megállja a helyét. De a vicces dolgok a világ bármely táján viccesek. 
 
- Sok furcsa, kívülálló karakter vonul fel a filmben. Érezted már magad valaha kívülállónak?
 
- Nem, még soha (közben erősen grimaszol). Hát persze. Folyamatosan érzek ilyesmit. Úgy hiszem, mindenki életében akad olyan pont, amikor annak érzi magát, mivel az ember mindig arra vágyik, hogy megértsék és szeressék őt. 
 
- A híres Ron Burgundy legendája és a 40 éves szűz után immár harmadszor dolgozol együtt Steve Carrell-lel. 
 
- Attól, hogy korábban dolgoztunk már együtt, még mindig jó érzés együtt szerepelni vele (nevet). Az igazsághoz tartozik, hogy jó barátok vagyunk, és ez egyfajta családiasabb hangulatot kölcsönöz a forgatásnak. Steve-vel elképesztően jó a közös munka, mivel nagy színész, és folyton tele van ötletekkel. Mindig nagyon vicces, és mindenre van valami jó meglátása.
 
- Mondanál egy példát? 
 
- Nem hinném, hogy Steve egy komédiás lenne: ő csak egy nagyszerű színész. A humora az emberi küzdelmek megjelenítéséből táplálkozik, amihez egy színésztől nagy empátiára van szükség. Egyszerűen jó érzés egy jelenetben dolgozni a fickóval. 
 
- Steve azt mondta korábban, hogy nagyon hasonló a komikusi érzékenységetek, és nagyon hasonló dolgokat tartotok viccesnek. Állítólag az egyik jelenet forgatásán egy másik színész, Rick Overton mondott valamit egy keselyűről, ami után le kellett állítani a forgatást. Állítólag Steve-vel képtelenek voltak abbahagyni a röhögést…
 
- Oh, yeah (nevet)! Ültünk a vacsoraasztal körül és ott volt ez a keselyű, amivel nem volt túl könnyű együtt dolgozni. Borzalmas hangokat hallatott, és a szaga is hasonlóan borzalmas volt. Kemény volt. És nagy is. Rick egész végig csak csendben ült ott, de aztán egy ponton odafordult a madár gazdáját alakító Patrick Fischlerhez, és azt kérdezte tőle, hogy „Kicsiként még aranyos volt, vagy mindig ilyen szörnyű madár volt?” A mód, ahogy a „szörnyű” szót kimondta, na az volt az oka a mi megállíthatatlan röhögésünknek. Levegőt is alig kaptunk. Legalább tíz percig képtelenek voltunk abbahagyni. Mindenki nevetett, de Steve és én teljesen szét voltunk esve. Ebből is látszik, hogy nagyon hasonlóan gondolkodunk a komédiáról és a humorról. 
 
- A filmjeidben kifejezetten sok az improvizálás. Ezt kérik a rendezők? 
 
- Igen. Ha olyan emberekkel dolgozol együtt, akik tehetségesek és viccesek, akkor sosem tudhatod, pontosan hogyan fogják mondani a szöveget. Nem mindig tudhatjuk előre, milyen irányba is fog haladni egy adott jelenet. 
 
- Szívesen dolgoznál együtt még Steve-vel? 
 
- Hát persze. Efelől semmi kétségem. 
 
- Gyakran kerülsz olyan helyzetbe, mint a filmben, hogy valami olyasmit kell csinálnod, amit nagyon nem akarsz? 
 
- Persze, de szerintem ilyesmik mindenki életében előfordulnak. Tizenöt éves koromban például volt egy munkám egy szupermarketben, ahol csupa olyan emberrel voltam körbevéve, akiket nagyon nem komáltam, és a munkaidőm végig azzal a gondolattal telt, hogy „bárcsak otthon lennék már.” Nem akartam ott ülni és azokkal az emberekkel beszélgetni. Valószínűleg a szupermarketben dolgozó többi srác is valami ilyesmit gondolt rólam (nevet). 
 
- A filmjeid sikerei lévén nehéz hétköznapi életet élned, vagy nincs ennyire látványos különbség a régi és a mostani életed között? 
 
- New York Cityben lakom, ahol egy hozzám hasonló hírességnek nem nagyon kell törődnie ezzel. Szerencsére nem lakom elefántcsonttoronyban. Normálisan létezem a világban.
 
- Ha valaki felismer az utcán, általában mit mond neked? 
 
- Az esetek többségében valami idézetet tőlem valamelyik filmemből. Többnyire A híres Ron Burgundy legendájából vagy a Spancserekből szoktak idézni.  
 
- A film eredeti, francia változatának (Dilisek vacsorája – a szerk.) rendezője, Francis Veber meglátogatott benneteket a forgatáson. Sok időt töltöttél vele? 
 
- Sajnos nem. Minden napom azzal telt, hogy a forgatáson voltam, egy nap volt csak, amikor nem voltam jelen, és ő pont aznap érkezett. Rendkívül csalódott voltam. Aznap pont egy olyan jelenetet forgattak, melyben csak Steve-re volt szükség. Másnap bementem dolgozni, és Steve rögtön azzal fogadott, hogy „képzeld, Francis Veber itt járt előző este a forgatáson”. Nagyon mérges voltam, hogy nem találkozhattam vele. 
 
- Még azelőtt látta a Dilisek vacsoráját, hogy felkérték volna a remake-je egyik főszerepére?
 
- Nem. Emlékszem, amikor anno bemutatták itt az Államokban, még az egyik előzetesét is láttam. Arra gondoltam, hogy „Ezt a filmet meg szeretném nézni. Jónak tűnik. Viccesnek tűnik”. Aztán ez is felsorakozott azon alkotások közé, melyekre sosem jutott időm. Aztán a DVD-t is meg akartam venni, de persze nem vettem meg. Amikor aztán felkértek a remake-re, akkor hoztam egy döntést, hogy semmiképp se nézem meg az eredetit. A forgatás óta persze már láttam, és nagyon tetszett. Egyike a komédiaklasszikusoknak. 
 
- Jövőbeni tervek? 
 
- Éppen a My Idiot Brother című filmen dolgozom Zooey Deschanellel és Elizabeth Banks-szel. Ezért van most szakállam. Én játszom az idiótát. 
 
Tulu/Select Video
2011.01.11
|


Film premierek

Übergáz

amerikai akcióvígjáték, 93 perc, 2019

Együtt megyünk

francia vígdráma, 132 perc, 2019

Szerelem második látásra

francia vígjáték, 117 perc, 2019

Szupercella 3.: Az Ördögverem

amerikai akciófilm, 97 perc, 2019
Játék
Kitűnő budapesti indie-rock zenekar, amely Európát is készül meghódítani.
Filmek a TV-ben
22:35
Kill Bill (Volume 1)
amerikai akció-vígjáték, 2003
22:45
Zsákutca
amerikai-német thriller, 2006
22:50
Bankcsapda
amerikai akcióvígjáték, 2011
22:55
Hegylakó 2. - A visszatérés
amerikai-argentin-francia akciófilm, 1991
23:00
Nixon
amerikai életrajzi filmdráma, 1995
Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.