Tranzit
Transit, 2018 Színes, német–francia történelmi dráma, 101 perc
A történelem ismétli önmagát, és ennek szemléltetésére Christian Petzold úgy mesél el egy második világháborús történetet, hogy a cselekményt áthelyezi a jelenünkbe. A filmben ugyan nincs kimondva, hogy milyen évet írunk, de a modern környezet azt jelzi, hogy a szereplők már maguk mögött hagyták a huszadik századot.

Amilyen ütős az alapötlet, olyan lapos maga a film – pedig Anna Seghers azonos című regénye egy kifejezetten izgalmas szerelmi háromszöget vázol fel, melynek egyik tagja már nem él, de erről nem tud az őt folyamatosan váró felesége, akibe beleszeret a halott férj papírjaival utazó férfi. Ebből a felállásból egy Casablanca-szintű románc születhetne, de a főszereplők közötti kémia hiánya miatt érzelmileg nem tud hatással lenni a nézőre a film, a háborús háttér pedig csak felütésében szól a múlt és a jelen közötti párhuzamról.

viktoriacz
2019.01.08