A 64-es betegnapló
Journal 64, 2018 Színes, dán–német krimi, 119 perc
Mumifikálódott holtestekre bukkannak a munkások egy koppenhágai bérlakás lefalazott szobájában. A nyomok egy szigetre vezetnek, ahol évtizedekkel ezelőtt egy leányotthon működött.

A már lezárt ügyeket leporoló Q-ügyosztály, vagyis Mørck, Assad, valamint az őket elviselni képes, talpraesett titkárnőjük kalandjai három, az északi krimik hírnevét tovább öregbítő rész után folytatódnak. 

Mikor kiderül, hogy Assad máshol képzeli el a jövőjét, a két férfi közötti kapcsolat megromlik, külön úton járnak, ami megágyaz a mozgalmas cselekménynek. A jóléti társadalom alapjainak lerakásakor történtek olyan szégyenteljes dolgok is, melyekről nem szívesen beszél a jelenkor dán embere. Egyes eszmék ma is élnek, és bizony a legfelsőbb körökben is akadnak támogatói. A múltbeli események mai hozadékát a Q-ügyosztály történetei mindig bűncselekményeken keresztül láttatják, így tudnak izgalmas, érdekfeszítő módon társadalomkritikát megfogalmazni és szembenéz(et)ni ezekkel a problémákkal. A negyedik részben mindehhez hozzájön a zsarupáros elválásának lehetősége is, ami mindig érdekes adalék az ilyen típusú filmeknél, a szakma, a nyomozás mellett ugyanis hangsúlyosabban van jelen az emberi oldal. 

Az új rendező ügyesen oldotta meg a feladatot, a dráma mellett továbbra is helyet kap az akció és a humor, így A 64-es betegnapló a sorozat talán legjobb darabja. Azé a sorozaté, mely valószínűleg itt nem ért véget, hiszen már most további három kötet áll rendelkezésre Jussi Adler-Olsen tollából. 

Hujber
2019.01.08