Drogfilmek az Örökmozgóban
Budapest, Art+ Cinema, 2007. július 2. - augusztus 26.
Tucatnyi drogfilmet nézhetünk meg augusztus végéig az Örökmozgóban – olyanokat is, melyek elsősorban nem feltétlenül drogfilmként ismertek.

Jogosan merül fel a kérdés, miért éppen ezek a filmek kerültek a drog-sorozatba. Miért a Trainspotting, a Betépve vagy a Mi gyerekek, az állatkerti pályaudvarról című filmek érdekesek? Ha a kábítószerről van szó, minden film fontos. A film is eszközül szolgálhat a drog elleni harcban. Hiszen semmi sem lehet annál erőteljesebb, mint látni, hogy válhat egy ember ronccsá. Megdöbbentést semmi sem tud okozni a képeknél hatásosabban, ahol szembesülünk vele, milyen mélységig húz le a kábítószerfüggőség – vallják a program szervezői. 

A sorozatban találunk olyan filmeket, ahol a kábítószeres függés által meghatározott életforma a téma (Betépve, Trainspotting, illetve a premier előtt, július 10-én bemutatásra kerülő Candy), mások a kábítószerkereskedelemmel és bűnözéssel foglalkoznak (Francia kapcsolat 2., A tű, A sziklabarlang titka stb.). Viszont mindegyik kíméletlen őszinteséggel, minden manír nélkül mutatja be, milyen az, amikor az álmok már rég elvesztek, már nem a mesterséges mennyország utáni vágy hajt (Szelíd motorosok), hanem a véres küzdelem a napi adagért (Rekviem egy álomért). 

A fent említett műveken kívül a programsorozatban látható lesz A hold című Bertolucci-film (amely egy híres operaénekesnő és magányos, kábítószeres fia története, mélylélektani alapozású karakterekkel, erős szimbólumhasználattal, freudi ihletéssel), egy remek gengszterfilm, A város hercege Sidney Lumettől, az Egy romantikus angol nő (Joseph Losey szórakoztató háromszögtörténete), a A rossz fiú (Claude Sautet műve a kábítószerekhez menekülő Brunóról) és egy igazi klasszikus (bár ezt a státuszát nem éppen drogfilm volta miatt nyerte el): a Róma, nyílt város, Roberto Rossellini alkotása. 

(filmintezet.hu) 

fürkész
2007.07.07