A kaptár - Túlvilág
Resident Evil: Afterlife, 2010 Színes, magyarul beszélő amerikai−angol−német akcióhorror, 90 perc
A PC- és arcade játékokból készült mozikhoz hajlamosak vagyunk egy tűzszerész óvatosságával közelíteni. Ha ugyanis létezik műfaj, melyben felettébb könnyű képernyőképtelen művel előrukkolni, akkor ez az. (Hogy mást ne mondjunk, ...

...biztos forrásból tudjuk, hogy a pokolban sínylődő pedofil kéjgyilkosoknak rendszeresen szerveznek vetítést Uwe Boll munkásságából.) A kaptár-trilógia azonban egyike volt a szabályt erősítő kivételeknek, és úgy tűnik, az alkotók a negyedik epizóddal sem lőttek túlzottan mellé. Nem mellesleg a maga nemében egyedülálló művel van dolgunk: ez ugyanis a filmtörténet első videojáték-adaptációja, mely 3D-ben kerül a mozikba.

A rendezői székben ezúttal újra az első epizód direktora, Paul W. S. Anderson ült, ám látványelemek tekintetében túl sok párhuzam nem fedezhető fel a 2002-es fejezet és a Túlvilág között. Utóbbi már-már Alex Proyas Dark City-jének éjsötét színvilágával operál, ugyanakkor Wachowskiék hatása is nyilvánvalónak tűnik. Borítékolható, hogy az akciójeleneteket összekötő sztori jelentősége ezúttal is a Jódlizástól dagad a bőrnadrág című bajor klasszikus fordulataival ér fel: Alice-t lelkiismeret-furdalás gyötri a vírus elszabadulásáért, ezért „vezeklésül” túlélők után kutat a kiégett városokban. Hamarosan egy nyomra bukkan, mely arra utal, hogy Los Angelesben még létezik egy zombimentes övezet. 

kirsch
2010.09.01