A fösvény

Moliére híres nagy színművei éppoly előkelő magaslaton állnak, mint a francia klasszikus tragédiák. Ezekben betartja a hármas egység törvényét és ugyanazt a klasszikus versmértéket használja, mint a nagy tragikusok. Közönsége a merev, parókás alexandrinust természetesebbnek találta, mint a prózát és a vígjátékkal szemben is maximális igényekkel lépett fel. E vígjátékokban a jellem az, ami a tragédiákban a szükségszerűség. A pszichológia a XVII. században születik meg, az ember belső törvényei iránt való kíváncsiság irodalmi arcképek és jellemrajzok tömegét hozza létre. Nem csoda, ha a színpadon is jellemeket akartak látni, vagyis típusokat, amelyeknek cselekedetei szükségszerűen következnek belső törvényeikből. Ez a jellembeli determinizmus a vígjátékból is kikapcsolja a véletlent, a vígjátékot is szabályossá nemesíti.
Játék
Egy nap Maggie, a tinédzser megkéri Sue Annt, a magányos nőt, hogy vegyen neki és pár barátjának piát, és Sue Ann kapva kap az esélyen, hogy szert tegyen pár gyanútlan, ám nála fiatalabb barátra.
Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.