Uriel Acosta

Amszterdam, 1640 körül. Spinoza, Van Dyck, Rubens, Rembrandt kora. A németalföldi szabadságharc során mintegy fél évszázada létrejött Hollandia az Ibériai-félszigetről elmenekült zsidók tömegeinek nyújtott biztos menedéket, akik erős városi közösségekbe tömörültek. Az amszterdami Zsinagóga kiátkozza Uriel Acostát, akinek szabdelvű eszméi szétfeszítik a Tóra és a Talmud dogmarendszerét. Csak szerelmese, a szépséges Judit és dúsgazdag atjya, Vanderstraten áll ki az ifjú tudós mellett. A lány hoppon maradt jegyese, "a leggazdagabb holland örökös" bosszúból összefog üzlettársaival, s mind Judit apjának, mind Uriel fivéreinek vállalkozásait a tönk szélére sodorják a tőzsdén. Uriel, hogy anyját és kedvesét megkímélje a szégyentől és a nyomortól, vállalja, hogy a templomban nyilvánosan visszavonja tanait és bűnbánatot gyakorol. Csakhogy a míg a külvilágtól elzárva vezekel, az édesanyja meghal, Juditot pedig anyja korábbi vőlegényéhez kényszeríti..
Játék
One-woman show egy utolsó felvonásban William Luce művéből a GK Társulat és a Manna produkciójában.
Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.