Interjú
„Az érzékelésnek nincsen története vagy jelentése” - Hiroaki Umeda
A japán avantgárd művészet egyik legkiemelkedőbb alakjaként számon tartott, táncos, koreográfus, multidiszciplináris Hiroaki Umeda január 30-án és 31-én, második alkalommal lép fel a Trafó Kortárs Művészetek Házában.
„Az ember nem valami nagyon aktuális dolgot keres, hanem a szeme akad meg valamin” - Polgár Csaba
Polgár Csaba több oldalról is ismeri a színházi előadások titkait: az Örkény Színházban színészként dolgozik, a független szcénában rendez, s külföldi munkáinak száma is gyorsan gyarapszik. A külhoni kihívásokról, Hamletekről, régi-új darabokról beszélgettünk.
„Hihetetlen, ahogy összeállt ez a téma, pont ezekkel az emberekkel” - Nemes Zsófia
Pier Paolo Pasolini halálának negyvenedik évfordulója adott inspirációt a P.P.Pasoliniproject alkotói számára, hogy erre egy táncszínházi est keretében reflektáljanak. Szemán Béla rendezésében és Nemes Zsófia koreográfiájával került bemutatásra a testjáték decemberben.
Somorjai Enikő Coppélius mester élethű babájának bőrébe bújik
Csütörtöktől ismét látható a Magyar Állami Operaházban Harangozó Gyula koreográfus tervei alapján a Coppélia című három felvonásos táncjáték, amelyet korábban már nagy sikerrel mutatott be az intézmény.
Pásztor Erzsi: Az egész életem a színház
Hajmeresztő estre készül Keresztes Ildikó és Szirtes Gábor társaságában, a Turay Ida Színház kötelékében a Kossuth- és Jászai-díjas színésznő, Pásztor Erzsi. Interaktív krimiszínházi előadás keretén belül lép október 2-án az Orfeum színpadára, hogy a közönséggel együtt oldják meg a rejtélyt.
„A szülők zenélnek, a gyermek táncol” - Góbi Rita és Tóth Mónika
Október 7-én mutatja be a Nemzeti Táncszínház a Góbi Rita Társulat Szemünk fénye című új produkcióját, amelyben a barokk zene sajátos interpretációban kel életre. Egy táncos és két zenész szerepel benne, de az alkotók inkább háromszereplős darabnak hívják, mert már a próbafolyamat alatt egy sajátos viszonyrendszer alakult ki közöttük.
Interjú Lengyel Katalin koreográfussal
Lengyel Katalin a Szegedi Egyetem angol-magyar szakának elvégzése után Linzben, az Anton Bruckner Dance Universityn volt hallgató. Az ausztriai egyetem elvégzése után Írországban táncolt és koreografált, a művészeti rezidenciák ekkor indultak be igazán.
„Teljesen abszurd ábrázolása ez a témának” - Hegyi Barbara
Nemcsak kibeszélik, hanem dalra is fakadnak a nők a rákbetegségükről. Anat Gov Happy Ending című darabjának főbb szerepeit Hernádi Judit, Margitai Ági és Bánfalvi Eszter mellett Hegyi Barbara játssza, akivel a különleges előadásról beszélgettünk.
„Elsőre távol állt tőlem ez a figura…” - Szabó Kimmel Tamás
Klasszikus drámai alaphelyzet: két ember – a nagy áttörésre váró író és egy magát színésznőnek valló nő – összezárva egy lakásban, egy sor komikus szituáció némi mélyebb érzelemmel fűszerezve. Az Orlai Produkció által bemutatott Bagoly és Cica című darab kapcsán beszélgettünk az egyik főszereplővel, Szabó Kimmel Tamással.
„Nagyobb hangsúly van a pszichológián, kisebb a technikán” - Bodzsár Márk
Bodzsár Márk nevét tavaly ismerhettük meg, amikor bemutatatták első nagyjátékfilmjét, az Isteni műszakot. Most az Átrium Film–Színházban rendezi saját darabját, melynek premierje május 29-én lesz. A bemutató kapcsán beszélgettünk vele az előadásról, a krimikről és a további terveiről.
3456789101112
7 / 22 oldal
Játék
A Honeybeast közel hetven zenésszel ontja majd az édesbús slágereket az Aréna színpadján.
Copyright © 2018 Minnetonka Lapkiadó Kft.